10.8v Akku kombosæt hjælp

Hej.

er der nogen der ved om der er forskel på de følgene sæt, eller hvad der er bedre eller dårligere end det andet?

http://www.davidsenshop.dk/pi/BOSCH_AKKUS%C3%86T_10_8V_3X1_5AH_GSR_GDR_GOP_GSA_GLI_L_BOXX_19513_2345.aspx

evt. nogen der har erfaringer med nogle af de to sæt?

hvad det positive og det negative er ved dem

eller har erfaringer med andre 10.8v sæt

Jeg har også set at dewalt har et 10.8v sæt, men det koster tæt på dobbelt op.

 

Det jeg mest var ude efter i sådan et sæt er følgende ting:

En lille skrue maskine på batteri.

En bajonetsav på batteri.

Multifunktionsværktøj på batteri.

 

Hej. er der nogen der ved om der er forskel på... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
mht. Amperetimerne, så er det et udtryk for "tanken" på batteriet, altså hvor længe du kan køre mellem opladningerne.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
mht. Multifunktionsværktøjet, er der stadig ingen der slår Fein - Festool Vecturo kommer nærmest - men ellers er det lidt af en broget jungle, hvor man skal se sig godt for efter kvalitet og omfang af udstyr til maskinen. Uden at vide noget videre om det, vil jeg tro at Bosch er rimeligt godt kørende i den afdeling.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!

fine indput du kommer med Fibersnedker.


Jeg tror jeg laver gør det selv projekter, et par gange om måneden.
og skruemaskinen vi jeg nok bruge meget oftere da jeg tit skal spænde og løsne nogle bestemte ting.

jeg bruger også en sav et par gange om måneden til at skære noget mindre træ og plastik stykker over med - der kunne bajonetsaven være en stor hjælp

lige nu kan jeg ikke huske hvor henne, det var jeg kunne bruge den der multifunktion fætter.
men jeg kunne nok godt have bruge den ca. 20-25 gange, de sidste 12-15 mdr.
især meget til slibning af forskellige ting.


Slagnøglen ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal/kan bruge den til.

når jeg ser test video af den Akku-slagboremaskine GDR som er optaget af bosch selv.
ligner det en boremaskine med slagfunktion
DOG KUN til bits ?

og ja, lygten ved jeg ikke lige om jeg får brug for..

Jeg har sådanne et sæt, dog med radio istedet for slagnøgle..
Må indrømme jeg er imponeret og positivt overrasket over sættet. Levetiden på batterierne er rigtig fin, dog kan bajonet saven hurtig køre et batteri tomt.
Multi væktøjet virker os over al forventning, det er lille og kompakt, og kan komme ind alle steder hvorimod feins 18V er temmelig stor og klodset.
Skruemaskinen er perfekt! Kanon til de mindre opgaver, samling af møbler osv. Men er stærk nok til at skrue 6 x 100 mm skruer i træ
Skulle man opgradere det kan man få 4 ampere batterier til ca 500,-.
Jeg har sidenhen købt 10,8V stiksaven med 2 ampere batterier, og det øger da levetiden på batteriet væsentligt. L-boxx det leveres i, synes jeg er noget af markedets bedste, og kan udvides og indrettes efter behov, til en pris som er til at betale.

De bedste hilsner Emil 
Hehe... ja den fik jeg vist ikke forklaret godt nok...

SlagNØGLE: Til at spænde og løsne emner (bolte og skruer) med. Slaget er radialt, altså med eller mod uret i vinkelret plan på maskinen. Styrken ligger i at den kan håndtere meget større dimensioner, end en tilsvarende skruemaskine, og det endda med mindre indsats af brugeren, da momentpåvirkningen er stødvis, fremfor lineær. Derfor er der heller ikke støttehåndtag på endog meget store og kraftige nøgler. Det helt rigtige valg til 6x100 skruer.

SlagBOREmaskine: Gammeldags boremaskine til mur og beton. Bliver kun sjældent solgt til professionelle, da den i stadig større omfang bliver fortrængt af boreHAMMEREN, som er langt mere effektiv i netop sten og beton. Også her er der tale om størrelses- og vægtreduktion ift. Ydeevne. Borehammeren kendes normalt nemmest ved SDS-plus værktøjsoptag, (der er styrenoter i borene, som alle har samme størrelse skaft, uanset borediameter. Borene klikkes fast, fremfor at blive spændt i en borepatron, som i en almindelig (slag-)boremaskine ) Slaget på begge disse er aksialt, altså fra maskinen og direkte mod emnet. Netop pga. forskelligheden på hvordan retningen er mellem disse 2 kategoriers slag, er slagfunktionen på boremaskiner og -hamre, mere ødelæggende for skruer, end effektive.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
Annonce
Jeg ville foretrække en stiksav, fremfor bajonetsaven-
Jeg har en Metabo Povermaxx 10,8 volt boremaskine, den bruger jeg næsten aldrig, jeg har en lille Makita 18 volt 3 ah li-on, den bruger jeg næsten altid, den fylder ikke væsentligt mere.

Jeg har både stiksav og bajonetsav til 18 volt, jeg bruger næsten altid kun stiksaven, den er så også til gengæld rigtig ofte i brug.
(har også en blå Bosch 230 volt stiksav, den bruger jeg ikke siden den anden kom til)

@je_ns: selvom de overlapper hinandens arbejdsområder på enkelte punkter, så er de jo absolut ikke sammenlignelige. Bajonetten til det grove og nedbrydning, og stiksaven til det lidt finere, uden den vilde finish... Bajonetten æder alt, og nogle gange ligner efterladenskaberne et bombekrater, men man kan altså ikke afkorte en HEB med en stiksav. Den hører hjemme i bordplader, gulvbrædder, kunststof og tynde bløde metaller. Kan man undvære den ene af dem, så er det fordi man ikke udfører de opgaver, som værktøjet er beregnet til. Givetvis er der ikke det vilde nedbrydning over en 10,8'er, men kunne sagtens se den brugt til at afkorte kloakrør, skære polystyren etc.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
Det kan vi kun være enige om, jeg synes bare trådstarteren skal overveje om det er bedre med en stiksav, da en bajonet på 10,8 volt nok ikke får udrettet det helt store.


Nu er det bare fordi jeg selv bruger min 18 volt stiksav utrolig meget, og 18 volt bajonetten er sjældent i sving, men måske trådstarterens behov er anderledes.
@je_ns: behovsanalyse er altid en god ting. Fordelen/ulempen ved de sæt her er jo som regel bare at der er pakket et eller andet i, som man ikke ved hvad man skal stille op med. Nogle gange er man heldig, og finder ud af at det faktisk er et rigtig godt stykke værktøj, og andre gange er det katten i sækken. Jeg tvivler på han får lov at bytte Bajonetten ud med en stiksav, medmindre han er helt bon med sælger

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
kunne måske være en opfordring til producenterne... Lav en taske med lader og plads til 5 stk. fritvalgs-værktøj ud af hele serien, så kunden ikke bare skal spises af med det producenten synes kunden har brug for, men rent faktisk kan vælge det man har brug for. Der er da lidt forskel på om behovet hedder slagnøgle, inspektionskamera eller bajonetsav

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis