Haster! Hvilke 6 mm træpiller til Scotte blackstar 1016 pillefyr??

Hej Folkens!

Håber at der er en venlig sjæl som kan hjælpe..

Vi står i den situation at vi fik installeret et nyt Scotte Blackstar pille fyr i Oktober 2014. Vi ahr desværre haft rigtig mange problemer med det... Gearet i sneglen er blevet skiftet 2 gange, da pillerne efter noget tid kører fast og gearet brænder af, så fyret får ikke brændsel og går ud i drift fejl "Alarm, ingen ild, brændsel?".

Vi har det sammenbyggede magasin.

Producentren NBE har været ude at indstille V.10 styringen så den står rigtigt..men dette har imidlertid ikke løst problemet. Ny mener vores firma som har installeret fyret at det kan være træpillerne der volder problemer.. Evt. at de er for hårde..

Så derfor er mit spørgsmål.. Er der nogle som har haft samme problem og/eller kan anbefale nogle 6 mm træpiller??

De piller vi kører med idag er af mærket "German Pillets" 8 mm piller fra XL. Byg.

Mvh. Henriette

Hej Folkens! Håber at der er en venlig sjæl som... Vis hele indlægget
49 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvilke piller kører du med Melander? og er det 6 eller 8 mm?

Hehe bare rolig, det aftager med tiden, selv om jeg stadig tweaker lidt her og der, og når man er i fyrrummet skal man jo liiige se om flammen er fin Jeg kører med data opsamling her: http://pillefyr.starchild.dk så jeg kan følge med i hvad der sker

Ang. piller så kører jeg på de billigste jeg kan få i bigbags, (pt. 8mm) det er som regel østeuropæiske piller, min snegl er så lavet med et rør i midten, så smuld er lige meget det tager den med og brænder af uden problemer Jeg har også prøvet HP piller, men det gør jeg aldrig igen

Fordelen ved 6mm piller skulle være at brændværdien er lidt højere, da der er presset lidt mere vand ud.. Siges det...


Mvh

Morten

jeg køre rmed 8mm Varga det er nogle svenske banditter.

men skal nok over og kører på 8mm Vida piller de er også svenske lyse træpiller. men det er kun fordi min pille pusher ikke har de andre på lager, ikke grundet nogle problemer med dem.
Okay står nemlig og skal have købt et par sække idag, for at prøve om det løser problemer. Bor i Aarhus området og så vidt jeg kan se fåes VIDA pillerne ikke i Århus, man kan kun bestille dem på deres hjemmeside og så går der jo nogle dage.. Men trot jeg ender med et par 6 mm sække fra DLG. Håber det løer problemet.. I sidste ende er det vel også VVS firmats ansvar. Det er ikke kørt stabilt siden okt. 2014 hvor det blev installeret. Er vi heldig kører det en 2-3 dage:S

ja elektrikkerør i sneglen er vidst meget brugt, bare ikke så aktuelt med mini udgaven :-)

har også hørt det med 6mm pillerne, noget med af der er lidt mere luft imellem dem ved afbrænding. har også hørt det skulle give en lidt mere jævn pilletilførsel men om det er en and ved ikke. men de er normalt også lidt dyrerer i indkøb, så om det opvejer det i sidste ende skal jeg være usagt.

men mini indstillinger og piller kan kører helt fantastisk hos mig, men i et andet anlæg kan det være stik modsat, så lige med træpiller skal man "desværre" ud og prøve markedet og finde det man syntes kører bedst. :-)
Annonce
Ja prøver det i først omgang Kan bare ikke forstå at forkert pille valg og så nogle som overholde de grænsr mht. vand, aske osv. som NBE forskriver kan give så store problemer og ligefrem brænde gearet af 2 gange
NBE skriver jo også selv, at der kan bruges både 6 og 8 mm piller... Men ja må prøve mig frem, det er en større videnskab kan jeg se

hvis der er fysiske fejl på anlægget osv. er det selvfølgelig forhandleres opgave af løse problemet.

hvis det er indstillinger osv. osv. kan han jo ikke rigtigt klandres for det, da det er ting i selv kan ændre på, inden han har nået og forlade matriklen.

det er selvfølgelig mere groft streget op.

men håber da det virker med andre piller. så bare få tømt siloen og støvsuge evt. smuld osv. op i med friske piller, og lave afvejning - indstille blæsser osv.

men om det er pillernes skyld af gearet brænder af, har jeg nu lidt svært ved af tro

 

normalt er det for meget aske / slagger osv. folk opleve rmed træpiller.

 

men igen en type kan kører fint hos mig, og ikke hos dig.

Er der virkeligt så mange der har problemer med sneglene i de sammensatte, mon så ikke I skulle kalde til fælles front, og skrive et samlet brev til NBE? Den fornemmelse jeg har af NBE er at de er meget lydhøre overfor os kunder, så kan der måske laves en samlet løsning på problemet..

Mvh

Morten


hvis det e ret generelt problem med sneglene i de sammenbyggede, er jeg da sikker på af NBE er lydhør overfor problematikken. men det er nu ikke min opfattelse af der skulle være det. men kan meget nemt være af jeg bare ikke har set de tråde med den problematik.

kan jo kun tale ud fra min egen erfaring, og der er ingen problemer med sneglen.
Der er yderligere 29 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis