Haster! Hvilke 6 mm træpiller til Scotte blackstar 1016 pillefyr??

Hej Folkens!

Håber at der er en venlig sjæl som kan hjælpe..

Vi står i den situation at vi fik installeret et nyt Scotte Blackstar pille fyr i Oktober 2014. Vi ahr desværre haft rigtig mange problemer med det... Gearet i sneglen er blevet skiftet 2 gange, da pillerne efter noget tid kører fast og gearet brænder af, så fyret får ikke brændsel og går ud i drift fejl "Alarm, ingen ild, brændsel?".

Vi har det sammenbyggede magasin.

Producentren NBE har været ude at indstille V.10 styringen så den står rigtigt..men dette har imidlertid ikke løst problemet. Ny mener vores firma som har installeret fyret at det kan være træpillerne der volder problemer.. Evt. at de er for hårde..

Så derfor er mit spørgsmål.. Er der nogle som har haft samme problem og/eller kan anbefale nogle 6 mm træpiller??

De piller vi kører med idag er af mærket "German Pillets" 8 mm piller fra XL. Byg.

Mvh. Henriette

Hej Folkens! Håber at der er en venlig sjæl som... Vis hele indlægget
49 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
super, godt og hører problemet er løst :-)
Ja meget! Det er rart med varme i huset igen
Dog forstår jeg ikke helt at fyret ligger og kører på mellem 98-100 % i drift. Den plejer at kører på omkring 30- 40 % i drift.
Vi har ikke ændret på radiatorerne i huset.
I forbindelse med skift af piller, har jeg selvfølgelig lavet en afvejning og den ligger på 680 g/6min.. Men er der andet der skal ændres? Blæserindstilling eller andet som gør at der kører så højt i drift?

Tak for hjælpen
ja du skal justere blæser indstillinger. hvor du låser den på henholdsvis 10 - 50 -100% ydelse.

og så regulere i hvert fald mit fyr rimelig hurtigt, så den kan ligge og kører stabilt på eks. 40-50% men hvis hoveddøren lige bliver åbnet i 1 min.. eller noget så der kommer kold luft ind og radiatoren så kalder på varme så stiger ydelsen på fyret lynhurtigt.
se evt guide her:

http://www.nordjysk-bioenergi.dk/files/manager/check%20liste%20ved%20start%20af%20kedel.pdf
Og husk man laver aldrig blæser justering i blæsevejr, da man her selv med en aftræksregulator har forhøjet sug i skorstenen 😊

Mvh

Morten

Ved det ikke helt selv, med hos http://pejsen.com vil du kunne spørge dem mere til råds. 

Sjovt. Da vi kørte med 8 mm på vores Baxi 2.0 i vores hus på 280m3 ( vores smed påstår at selve fyret er for store til vores hus) brændte det også tit tilbage.

At stå hver uge og bruge 2-3 timer på at rense det efter sikkerheds ventilen er udløst er ikke sjovt

Men efter vores skift til 6mm er der ingen problemer. Vi købte dem hos DLG. Næste år vil vi da prøve Varga piller og se om de er lidt bedre.


Billige og hurtigt skovservice i Nordjylland.

Heh

 

Jeg synes at sådan et fyr kører bedst på 8 mm piller med en god vægtfylde, som der er meget forskel på. Mit fungerer bedst med vægtfylde over 725 gr.(pr. ltr)

 

Har du afvejet med 6 min og indtastet værdien?


Murphy

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis