råd/anbefaling af boremaskine

Hej.

Jeg står at skal købe en boremaskine, jeg er ikke sikker på jeg ved nok om det, og jeg stoler overhoved ikke på dem der sælger boremaskiner i byggemarkederne, da de kun er ude på at sælge det stykke værktøj hvor de får mest avance.

jeg har et par krav til maskinen.

skal være kraftig og have stort AKKU batteri.
skal kunne klare at blive smidt lidt med.
skal kunne tage mange omdr. og godt Nm.
må gerne have 2 batterier.
skal være 18v.
må gerne have slag funktion.

tænker en pris imellem 1500-2000kr

 

Er der nogle bestemte batteri typer man skal kigge efter og nogle man skal holde sig fra?

er der nogen der ved hvad forskellen på de blå bosch maskiner, hvad betyder GSR & GSB?
hvad er forskellen på de to?

I må gerne komme med et par forslag, men i skal lige forklarer hvorfor i lige præcis anbefaler den eller de maskiner, fremt for nogle andre, i må også gerne skrive ulemperne ved maskinen hvis i selv har oplevet noget

 

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Køb det blå Bosch sæt, så har du noget der bare virker hver gang

Jeg vil ikke kunne anbefale den ene frem for den anden, det er håndværker serien den blå og jeg har selv lidt af hvert . Du skal vælge den du syntes ligger bedst i hånden, lige som når du køber en hammer så prøver du vel også et par stykker for at finde den du syntes balangere bedst..

De blå GSR er boremaskiner. GSB er boremaskiner med slagfunktion. Stark har p.t. tilbud på en Blå Bosch GSB 18V LI til 1595 kr.
Der medfølger 2 stk. 3.0 Amp batterier. Så vidt jeg kan se, er der andre der tager over 3000 kr. for samme maskine, så det ser ud til at være et godt tilbud. Den findes i deres tilbud til håndværkerne.
http://tilbudprof.stark.dk/
Den matcher vist meget fint dine krav.
Jeg har selv flere ældre Blå Bosch maskiner, og de kører bare derudad.

Kurt B. Andersen
http://www.jemogfix.dk/butik/vaerktoej/elvaerktoej/bore-_og_skruemaskiner.aspx?pid=9042679&view=1

Mindre batt. Men en okay pris
Man må ikke sammenligne de 2 boremaskiner med hinanden. Der er meget stor forskel på deres formåen. DeWalt fra JemogFix er en billigmodel, som man ikke må sammenligne med dem, som DeWalt ellers er kendt for. Der er langt til en håndværkermodel.
Lidt om forskellen. Bosch.en har slagfunktion - det har DeWalt ikke. Bosch har 60 nm i kraft - DeWalt 42 nm. Så er der batterikapaciteten. Der er enorm forskel på 1.3 amp og 3.0 amp.
Jeg tror nok, at man får en god DeWalt til prisen, men mener ikke man sådan lige kan sammenligne dem, da de befinder sig på hvert sit trin af rangstigen :-)

Kurt B. Andersen
Nu ønsker trådstarteren jo en kraftig maskine, så er 60nm jo nok i den lave ende, han skal ikke længere ned.

Jeg har to Makita den en med 54nm, den anden med 91nm, der er kæmpe forskel, de er begge med 18 volt 3.0 ah li-on.
Den lille virker noget vissen i forhold, til den store, men det er den dejlig handy maskine til de mindre opgaver.
Jeg vil også anbefale dem som je__ns referer til på 91nm. Begge maskine er utrolig lækre at bruge.
Bygma har begge på tilbud på side 6. http://viewer.zmags.com/publication/77aab929#/77aab929/6
med og uden slag.
Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

på den makita. må man godt fjerne den ekstra hånd støtte på siden, så den ikke er så stor?
 

eller er kan det blive for farligt, når man bruger den?

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis