Lakere gulv - som i forvejen er oliebehandlet?

Hej

Jeg fik for er par år siden slebet og olieret mine gulve .. efterfølgende har jeg dog fortrudt at de ikke blev lakeret.

Er det nok bare at give dem en fin overslibning, og så lakere dem - Eller skal de høvles rigtigt af?

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Skulle ikke være et problem, hvis den lak du giver dem er på olie base og ikke vand base.

Enig, to gange afvask med trærens, derefter en finslibning for at fjerne de rejste fibre og så lakering.

Afhøvling kommer kun på tale hvis det er et plankegulv, hvor plankerne har slået sig.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ok - det lyder godt, så er det jo ikke et helt uoverskueligt arbejde.

Nu vi er ved det - jeg har det problem at der flere steder er opstået lidt revner mellem stokkene (sådan har det været i de 8 år jeg har boet der) men jeg tænker om man ikke ved samme lejlighed kunne sparte det ud med et eller andet i samme farve som træet, da det vil være pænere end at der bare er revner.

Hvad kunne jeg bruge til at sparte de revner ud? - det skal jo være noget der så kan lakeres ovenpå efterfølgende.

Ja du kan bruge en træfille som Larson foreslår, men det vil blive mere synligt end hvis du lader være. Med en god lindolie basseret lak / fernis vil revnerne blive fyldt ud, og det syntes jeg ser flottere ud.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hvis det er selve samlingerne der hvor gulvet er stødt sammen, skal du ik spartle dem, formoder af det er et selvbærende trægulv. da gulvet så ik vil kunne "arbejde" skal du noget skal de fueges med gummi fuge.
Kan man også efterfølgende lakere et lud/sæbe behandlet gulv med lak hvis man en dag fortryder uden at skulle slibe igen?
Skrevet af crispy på 05-01-2015 18:20
Kan man også efterfølgende lakere et lud/sæbe behandlet gulv med lak hvis man en dag fortryder uden at skulle slibe igen?

Nej det skal slibes igen !

 

 

 

Skrevet af NJL gulvservice på 05-01-2015 17:53
Hvis det er selve samlingerne der hvor gulvet er stødt sammen, skal du ik spartle dem, formoder af det er et selvbærende trægulv. da gulvet så ik vil kunne "arbejde" skal du noget skal de fueges med gummi fuge.

Nu skriver spørger stokkene, jeg formoder at han mener stavene, altså et parket gulv af den ægte slags.

 

 

 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også