K3-afløb begynder at give problemer

I foråret 2014 købte vi et klassisk 70'er hus, med tilhørende klassiske K3-afløb dvs. synlig betonkant. 

Der er vandlås og afløbsskål i afløbet, og der er en gummimembran fra afløbsskålen og op til risten. Men den er godt mør. Og da fruen vaskede et par mudrede bukser i brusenichen, løb sandet ned og lagde sig mellem membran og beton, og membranen er derfor revnet flere steder, og der står nu vand mellem membranen og betonkanten.

Er det noget jeg skal være bekymret over, og få lavet snart?

(som det kan ses på billedet har der formodentlig tidligere været en skade i gulvet, da det er nyere end resten af badeværelset).
 

Billedet nedenfor viser hvordan afløbet ser ud når det er tømt. Sådan som jeg ser det fejler det ikke noget i bunden, da skålen må være lavet af rustfrit stål og går ca. 10 cm. op. Og så er der ca. 10 cm synlig betonkant.

 

 

I foråret 2014 købte vi et klassisk 70'er hus, med... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har på ingen måde værktøj for at det skal hænge og se pæn ud.
Der er ikke noget bedre til at hugge rawlplugs huller i letbeton, og leca vægge end skruetrækker. Og det støver ikke så meget. En skruetrækker er ofte bedre til at løsne fliser som en fladmejsel. Står jeg med afisoleringstang i hånden, er det også den der klipper ledninger over, hvis det tager for lang tid at få skævbider op af lommen.
Så der er ikke noget som helst helligt ved et stykke værktøj, det må holde så længe det kan, så køber jeg nyt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Kære venner, jeg er rigtig glad for jeres gode råd, som jeg sætter stor pris på. Men med al respekt, så handler tråden om hvad jeg skal stile op med mit afløb, og ikke den "rette" anvendelse af skruetrækkere.

Jeg har været ude og kigge lidt på klinkerne, og de er temmelig tynde, så jeg tør ikke begynde på at tage dem op. Så det ender nok med at jeg må rive mig, og betale mig fra at Remaljeringsselskabet til at lave det.

Endnu engang mange tak for de gode råd, og et godt nytår til alle
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hej argememmon.

Nu ved jeg godt det er 5 år siden, men kunne da godt tænke mig at høre hvordan det gik med dit afløb da jeg står lidt i samme situation. Vil gerne have udbedret en K3. Der trænger faktisk en smule vand ind, men omvendt håber jeg at vi kan vente 5-10 år med en renovering.

hojgaard skrev den 28-08-2019 10:40:52

Hej argememmon.

Nu ved jeg godt det er 5 år siden, men kunne da godt tænke mig at høre hvordan det gik med dit afløb da jeg står lidt i samme situation. Vil gerne have udbedret en K3. Der trænger faktisk en smule vand ind, men omvendt håber jeg at vi kan vente 5-10 år med en renovering.

 Hej Hojgaard

Vi fik reemaljerings selskabet ud og "fore" betonkanten med en epoxy-blanding. Jeg mener vi gav ca. 2200 kr. for det.

Det har siddet på i 5 år, og det er ikke løbet nogen vej, men vi kan selvfølgelig ikke se hvordan det ser ud inden under, men det virker til at holde tørt.

Det har selvfølgelig ikke udbedret vores K3'er, men det har da givet lidt sikkerhed.

Den eneste anke ved Reemaljerings Selskabet er, at de ikke fik det lavet helt tæt første gang, og de blev temmeligt fornærmede da vi bad dem om at udbedre det. Så hvis der er andre firmaer der udbyder det, så overvej det.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også