batteri nb-11lh til canon.

Hej Til Alle.

Jeg vil gerne ha et extra batteri til mit canon ixus 265hs. Hvis jeg søger på det så kan jeg få et helt originalt til ca 500kr. eller et helt uoriginalt til 89kr Det til 89kr er kun på 600mA mod det originale på 800mA der står på siden at detkan bruges til kameraer som benytter : Canon NB-11L / NB-11LH batterier. Men på det originale står der 3,6v 2,9wh på det billige står der 3,7v 2,22wh. Har det nogen betydning?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej Til Alle. Jeg vil gerne ha et extra batteri... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ja ok, kan åbenbart ikke læse. 

Det gamle 1170 mA kan teoretisk være et NiMh, der helst skal opbevares fuldt opladet. Men har det overlevet i 7 år er det nok et Li-ion. 

Pøj pøj med de nye. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej igen Nitter.

har fundet den 161 sider brugsvejledning som er på canon.com. Heri står at batteriet kan oplades ca 300 gange og citat:

Før opbevaring af batteripakken i længere perioder skal batteriets
resterende opladning bruges, det skal fjernes fra kameraet og opbevares
i en plastikpose eller lignende beholder. Hvis en delvist opladet
batteripakke opbevares i lang tid (ca. et år), kan det reducere dets levetid

eller ydeevne

i vejledningen for mit gamle camera (det er også et Li-on) står der også at man skal aflade batteriet i kameraet før det evt gemmes. Derefter skal det oplades og aflades i kameraet en gang om året. Men det er vist mere af akademisk interesse. Men vil det ikke sige at det smarteste vil være at bruge det originale i det daglige og så oplade de andre før ferier og ture med mulighed for meget foto aktivitet?

Ps. det er ikke mit valg at det skal stå så fremhævet, der er bare kopier/sat ind. Ved ikke hvordan man ændre det.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Har lidt svært ved og forholde mig til Canon's tekst grundet det med opbevaringen. 

Har, eller rettere havde et link til noget lidt mere teknisk over batterityperne, der desværre ikke er og finde mere.   Men for og bruge den type batterier skal de kobles fast til et elektronisk kredsløb der forhindre de ikke bliver afladt for meget, da de ellers lynhurtigt dør af for lav spænding. Som jeg har læst det, er det er det hovedsalig hvor varm pakken køres der bestemmer livslængden (antal opladninger) når man ellers holder cellerne inden for de opgivende spændinger. Det er i øvrigt samme batteriteknologi du finder i elværktøj.

Selvafladningen på et Li-ion batteri skulle ligge i omegnen af 1-2% pr måned. Temperaturen for laveste kemiske nedbrydning af en batteripakke under opbevaring, skulle være ca. 10 grader cencius. 

Jeg ville bruge batterierne i flæng og sørge for de blev opladet efter brug. Det er den eneste måde man kan sikre sig de ikke kommer under selvdestrueringsgrænsen hvad spænding angår. Igen, de uorginale koooster jo ingenting. 

Her er en smule om Li-ion: http://www.en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej Nitter.

Tak for dine svar. Læste lidt på wikipedia om batterierne og kan godt se at det ikke stemmer med canons bejledning. fandt den engelske vejledning og den sagde det samme ( tit er der nogle dårlige danske oversættelser) måske en der ikke kan japansk. Men jeg vil gøre som du foreslår og bruge dem i flæng. De nye kom i dag. Der stod på dem at man de første tre gange skulle oplade dem mere end 12 timer selvom laderen viste at de var klar. Det stod der ikke noget o0m i canons vejledning.

 


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Der plejer dog altid at være massiv forskel på en original og en "ikke-original" og tit og ofte kan det betale sig at købe den originale. Den vil formentlig holde væsentlig længere og du vil på sigt blive gladere for den.

Annonce
Skrevet af kovas på 07-01-2015 20:03

Hej Nitter.

Tak for dine svar. Læste lidt på wikipedia om batterierne og kan godt se at det ikke stemmer med canons bejledning. fandt den engelske vejledning og den sagde det samme ( tit er der nogle dårlige danske oversættelser) måske en der ikke kan japansk. Men jeg vil gøre som du foreslår og bruge dem i flæng. De nye kom i dag. Der stod på dem at man de første tre gange skulle oplade dem mere end 12 timer selvom laderen viste at de var klar. Det stod der ikke noget o0m i canons vejledning.

 

Det er tit og ofte nogle underlige ting de vil have folk til og gøre, de fabrikanter.    Det plejer nu kun at være ved første gangs opladning man anbefaler den manøvren.    Der sker overhovedet ikke noget ved og gøre det da laderen selv stopper opladningen når batteriet er fuldt og (måske) går over til noget man kalder vedligeholdningsladning. Grunden til jeg skriver det på den måde, er at det gør de billige ladere, der medfølger elektronikgrej, vist ikke alligevel.    

Du må ud og fulleferer. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Søren Lærke på 07-01-2015 21:03

Der plejer dog altid at være massiv forskel på en original og en "ikke-original" og tit og ofte kan det betale sig at købe den originale. Den vil formentlig holde væsentlig længere og du vil på sigt blive gladere for den.

Prøv lige og læse hele tråden en gang til.  

Det er fuldstændig rigtigt der er en "massiv" forskel på et orginalt og ikke orginalt batteri. MEN, det er kun på prisen du finder den "massive" forskel. Eller omvendt, vi der er storforbruger tager dit udsagn for enten og fremkomme fra uvidenhed, eller du undervudere folks intilligens da du alligevel ikke tør give nogen garenti. Du lyder faktisk som en af de politikere man OVERHOVEDET ikke skal stemme på. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Søren Lærke på 07-01-2015 21:03

Der plejer dog altid at være massiv forskel på en original og en "ikke-original" og tit og ofte kan det betale sig at købe den originale. Den vil formentlig holde væsentlig længere og du vil på sigt blive gladere for den.

Hej Søren.

Jeg kan få 4 uoriginale for det et originalt koster. Tvivler på at de er så meget ringere, men det vil tiden jo vise?

 

 


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Så du siger altså at der INTET forskel er på et originalt og ikke originalt andet end prisen ??

Og du siger at JEG skal læse tråden en gang til ? Der står KLART og TYDELIGT at kapaciteten på dem ikke er det samme ? Det er da ikke mig der har fundet på sagnet "Det kan være dyrt at købe billigt" Men det må du absolut selv om, jeg har bare ALDRIG hørt om et uoriginalt "ting" der har været lige så godt som det originale.

Jeg er helt med : ) Jeg har bare personligt dårlig erfaring med at købe andet end originalt men det er selvfølgelig frit for : )

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis