Oliefyr/tilskudsvarmer

Jeg tændte oliefyret den anden dag, hørte at det gik i gang men da jeg kom ud til bilen igen efter 10-15 min var oliefyret gået ud men blæseren kørte stadig inde i kabinen. Siden har jeg ikke kunne få gang i den. Kabineblæseren og vandpumpen kører men oliefyret tænder ikke. Det er et eberspächer og bilen er en toyota avensis 2,0 diesel fra 2008.
Jeg har læst at det måske skal nulstilles men hvordan?
Jeg har også læst at man kan læse fejlkoder ud, men ligeledes hvordan?
Inde i bilen er der kun en knap til at tænde/slukke og så har vi fjernbetjening easystart r+
Håber der er nogen der kan hjælpe
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor meget diesel er der på tanken, er den ved at være tom, er det ofte sådan fyret ikke kan starte...
Ja så er det jo ikke brændstof den mangler..

Er det dig der har startet en tråd på TE om samme problem? Der er nok gode muligheder for svar....
Ja det er det.
Men tænkte at det kunne jo være at der var nogen herinde som måske ved hvad der kan være galt
Fyret er bygget til kun at starte når der er gang i motoren og fuld spænding på systemet,derfor opstår problemet med at det ikke starter når motoren er stoppet og batteriet ikke er helt friskt,ydermere er det så snedigt at varmeren ikke starter før du får slettet fejlkoderne.
Løsningen er at lave en elektronisk dims som bilder varmeren ind at spændingen er højere eller montere et fyr der selvom det hedder det samme gerne vil starte ved færre volt.

René?
Annonce

Hej
Her er svar på div. indlæg
hvis fyret har fejlstartet X antal gange spærres styreenheden og skal o stilles med dertil egnet diagnoseudstyr !!!

Er det en tilskudsvarmer er der nogen parametre der skal være opfyldt:

Motor i gang (fyret har ingen vandpumpe)
udetemperatur under parameterværdi
kølevandstemperatur ligeledes
ingen fejl i fejllageret

om fyret starter eller ej har ikke nødvendigvis noget med spænding at gøre men generatoren skal lade (så fyret ved at motor er startet hvis det er tilskudsvarmer) ellers vil der ikke være vandcirkulation

Hvis jeg skal komme med flere oplysninger mangler  bil fabrikat - type og model !

hilsner polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Det er en Toyota Avensis 2,0 D4D T25 fra 2008
Den er født med et tilskudsfyr som er opgraderet til et oliefyr med Easystart R+ Fjernbetjening
Det er et Eberspächer der sidder i, hvilken model kan jeg ikke komme til at se fordi bilen skal hæves op for at komme til det

Mangler du flere oplysninger Polobjørn?

Rene
Hvordan skal man lave den elektronisk dims?
Det ved jeg ikke,bare en af de skæve ideer jeg fik da jeg var i samme båd som dig og fik at vide at der skulle monteres nyt fyr hvis jeg ville have det udstyr som de lige havde monteret til at virke.

René
du kan evt prøve at kigge lidt rundt på denne side http://www.letonkinoisvarnish.uk/Eberspacher_Intro_1.html
Den har jeg selv haft stor glæde af da jeg fik et eberspacher fyr til mit værksted.

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Ved ikke om nedenstående kan hjælpe, men der er beskrivelse til udlæsning af fejlkode + fejlkodeliste.

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=88&t=22897
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis