Oliefyr/tilskudsvarmer

Jeg tændte oliefyret den anden dag, hørte at det gik i gang men da jeg kom ud til bilen igen efter 10-15 min var oliefyret gået ud men blæseren kørte stadig inde i kabinen. Siden har jeg ikke kunne få gang i den. Kabineblæseren og vandpumpen kører men oliefyret tænder ikke. Det er et eberspächer og bilen er en toyota avensis 2,0 diesel fra 2008.
Jeg har læst at det måske skal nulstilles men hvordan?
Jeg har også læst at man kan læse fejlkoder ud, men ligeledes hvordan?
Inde i bilen er der kun en knap til at tænde/slukke og så har vi fjernbetjening easystart r+
Håber der er nogen der kan hjælpe
Jeg tændte oliefyret den anden dag, hørte at det... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Paddy på 28-12-2014 20:48
Det er en Toyota Avensis 2,0 D4D T25 fra 2008
Den er født med et tilskudsfyr som er opgraderet til et oliefyr med Easystart R+ Fjernbetjening
Det er et Eberspächer der sidder i, hvilken model kan jeg ikke komme til at se fordi bilen skal hæves op for at komme til det

Mangler du flere oplysninger Polobjørn?

Rene
Hvordan skal man lave den elektronisk dims?
Hej
Når fyret er bygget om til at kunne startes med easystart R+ behøver du ikke nogen "dims"   
Du burde kunne udlæse fejlkoder ved at bruge din R+
tænd fyret og mens de 3/4 linier blinker for start trykker du begge pilknapper ned på en gang og slipper dem så igen  - der burde så komme fejlkoder frem - den derstår "AF" på er den "aktuelle" fejl - hvis den ikke findes i de koder der er i VW linket så skriv til mig og spørg!! 
Hilsen Polobjørn

 

 

 

 

 


"AUTOELEKTRIKEREN"
@PB dimsen eller et helt nyt fyr behøves fordi tilskudsvarmeren ikke vil starte ved den spænding som en helt almindelig halvt år gammel Aku kan levere og det er her totalt ligegyldigt om det forsøges startet med ur,knap,SMS eller fjernbetjening.
Problemet opstår ikke når tilskudsvarmeren bruges til det den er beregnet til for så er motoren jo startet.
Nu er det næste problem så at varmeren har forsøgt at starte ved lav spænding X gange og så nægter den at starte uden at fejlkoderne er slettet,det betyder også at den ikke vil fungere som tilskudsvarmeren.

René

Hej

@ALB69  nu er det sådan at Eberspächer fyr har en indbygget ubderspændings beskyttelse som træder i kraft ved nøjagtig 10,5 Volt og selv på et ældre batteri er der helt bestemt en højere spænding end det !!!

Det er også sådan at Eberspächer leverer et "ændringssæt" som ændrer fyret til parkeringsvarmer samtidig med at tilskudsvarmer funktionen bibeholdes !!!

I mine mange år som autoelektrikker har jeg ikke oplevet at tyskerne laver noget som de ikke er sikre på vil fungere og nok heller ikke dette sæt !!!

Hvis man udlæser fejlkoderne vil man kunne se årsagen til at fyret ikke starter (underspænding-brændstofmangel-defekt gløderør-thermostater-brændvægter eller andre årsager) så det vil være det første som bør undersøges/udlæses !

Når det så er på plads kan man så gå viddere med en korrekt koncentreret fejlfinding i stedet sor ukvalifiserede gæt på div. årsager og fejl

Hilsner og godt nytår fra Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Nu er det jo bare lige det at det ikke er et fyr men en tilskudsvarmer der er monteret i en engelsk Toyota.
Tilskudsvarmeren har ikke den samme indstilling for hvornår der er for lav spænding .
Gætværk eller ej så er det jo sjovt nok samme problem som mine
T27ere alle som en led af.

René
Den beskrivelse inde på Vag-siden havde jeg fundet men det passede ikke med de knapper der er på min fjernbetjening og den beskrivelse som Polobjørn kom med kunne jeg ikke få til at virke. Jeg fandt dog den engelske vejledning til fjernbetjeningen og det virkede
http://www.uniq-import.dk/images/support/installation/009-029-00000002.pdf Side 11

Jeg får fejlkode AF17

Jeg fik slettet fejlkoderne og startede fyret med fjernbetjeningen. Det startede fint op og kørte i ca 10-15 hvorefter det gik ud igen og fik samme fejlkode igen. Slettede den igen og brugte den derefter kun som tilskudsfyr med motoren startet og der har den kørt fint 4 gange uden at lave en fejlmelding.

Har i en ide hvad der kan være galt?

Godt nytår til jer 😎🎉
Skrevet af ALB69 på 30-12-2014 18:46
Nu er det jo bare lige det at det ikke er et fyr men en tilskudsvarmer der er monteret i en engelsk Toyota.
Tilskudsvarmeren har ikke den samme indstilling for hvornår der er for lav spænding .
Gætværk eller ej så er det jo sjovt nok samme problem som mine
T27ere alle som en led af.

René

Hej

 

"Tilskudsvarmer er en ganske normal eberspächer varmer der blot er programmeret lidt anderledes med hensyn til start og temperaturer  Rene og det er så ligemeget hvor F---- den er monteret !

 

Fejlkode 17 betyder at vandcirkulationen gennem fyret er for lille !!!! og fyret derfor bliver lukket ned af styreenheden fordi temperaturen på føleren oe over 130 gr.

 

Årsag: extern vandpumpe defekt eller vandcirkulation blokkeret eller som sidste mulighed temperaturføler defekt !!

 

Paddy send mig en PB med en mailadr. så skal jeg sende dig rep. veljedning til fyret !!!

 

Hilsen polobjørn

 

 

 


"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis