Hjælp, min grund oversvømmes!

Hjælp, min have og grund den oversvømmes!
Jeg aner snart ikke mit levende råd om hvilke tiltag jeg skal tage for at komme det her uendelige regnvandsproblem til livs og håber nogle herinde har nogen kvalificeret bud.
Sagen er den jeg skal have afledt regnvandet på en eller anden måde, så det ikke ser ud som på billederne. Vi ligger i en lavning desværre, så vandet vil stå her om alle omstændigheder, men jeg skal have det ledet væk. 
Græsplænen er grubbet, og fræst inden den blev sået, men jorden består af ren ler :-(
Langs den mur ved siden af trappen ligger der en Ø110 drænslange, men enten er det stoppet, eller kan slet ikke følge med.
Er der nogen som har nogle ideer til hvilke tiltag jeg skal have slået gang i, eller hvem jeg kan ringe til eventuelt..?
De bedste hilsner Emil

 


De bedste hilsner Emil 
Hjælp, min have og grund den oversvømmes! Jeg... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/417' class='af-profile-link'>akselj</a> på 26-12-2014 11:06
Når huset er nyt skal der være adskilt kloak og regnvand så det må vi gå ud fra at der er.


Der kan være mulighed for at de der har projekteret kan drages til ansvar for byggefejl.


Kloak og regnvand er adskilt, det er jeg 110% sikker på, og det fremgår også af kloakplanen
Og alle nedløb osv samles i et sandfang i indkørslen, og der er fuld gennemtræk, det er ikke stoppet, har skyllet det igennem

Bygherre kan nok ikke drages til ansvar, da det er vores valg at få huset med forskudt plan og dermed hævet 40 cm i den ene ende og vi må kun terræn regulere med en halv meter, og sådan som det skråner ligger vi mer eller mindre i nul i den lave ende

Men jeg har lagt 3 m aquadræn / rist langs med den røde streg sluttet til regnvands afledning / kloak.
Derudover er der lagt en drænslange langs med huset

Det håber jeg godt nok løser mit problem!

De bedste hilsner Emil 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis