Elektroniske radiator termostater

Hvad er jeres erfaringer med de elektroniske radiator termostater?
Er der forskel på den til 99 kontra dem til 299 og helt op til et link system?
Lige nu vil jeg bare gerne ha de manuelle termostater skiftet til en elektronisk, men synes ikke selv Timetemp til 199 i JemOgFix var ligeså dejlig at bruge som en Honeywell jeg en gang havde.
Hvor finder man den bedste/billigste?
Hvad er jeres erfaringer med de elektroniske... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du alligevel vil ha gulvvarme i hele huset, er det lidt spild af penge, da du jo alligevel ikke kan genbruge dem.
Skrevet af Håndværkeren på 18-12-2014 13:27

Jeg kan ikke gennem skue hvad der er galt med dig Cawdy, du vil åbenbart ike tage imod fornuft ?

Men nu skære jeg det så ud i PAP, du spare intet ved at montere elektroniske dimser så længe du bor i en SI.

Og når du nu ikke har råd til termovinduer, så sæt da i det mindste plastik for vinduerne. Det gjorde vi andre før vi fik råd til termovinduer.

 

Det er prisværdigt i gerne vil ha mig til at efterisolere mit hus og finde alternative opvarmningsmetoder, men det er ikke det mit spørgsmål går på lige pt. 
At din erfaring er at de ikke hjælper, er et fint indspark, til det jeg spørger om, men jeg har selv bemæket hvor dejlige de var at ha (om ikke andet for nemheden i indstilling af temperaturer mv.) i mit tidligere hus, så nu vil jeg bare gerne vide, om der er stor forskel på den ene eller den anden thermostat.
Og jeg har allerede sat plexi på karmene 

 

Skrevet af LL1 på 18-12-2014 13:51
Hvis du alligevel vil ha gulvvarme i hele huset, er det lidt spild af penge, da du jo alligevel ikke kan genbruge dem.

 

Ja lidt der jeg vil hen, selvom det nok ikke lige bliver til næste år, at det sker, men indenfor de næste håndfuld år, så i mellem tiden vil en besparelse på 15% af 176kr. i døgnet jo gi en gratis 100krs themostat hver 4. dag og så kan de om 2år, når gulvvarmen skal installeres jo smides over skulderen, medmindre de 100krs. thermostater ikke giver ligeså optimale resultater som de dyre

 

Så køber du dem til 299,00, og når du så ikke kan bruge dem længere kan du sælge dem i G&G eller DBA for 75,00 kr. stykket

Nu er et % tal lidt svært og regne med, lidt som når der reklameres for en virkningsgrad på over 100% for olie- og gasfyr. I den virkelige verden kan det jo ikke lade sig gøre..

Eller som min brors Fiat 500 der skulle kunne køre 23km/l, men ligemeget hvor meget han prøvede, er den aldrig kommet over 15.

Men det er da et forsøg værd
Annonce
Cawdy

Jeg har ikke den store erfaring med nogen af de thermostater som du gerne vil have info om, men mit råd vil være at tage i jemogfix det andet sted de sælger de dyre, også prøv at lege med dem, eller læs om dem på nettet.
Hvis du leder efter nogen som kan lave natsænkning når du ikke er hjemme, hvilket jeg kunne forestille mig alle typer under støtter, så det jo bare og købe den billigste.
Der højest sandsynligt gået på kompromis et eller andet sted, når prisen er lav, det kan være komponenter med større afvigelse (f.eks temperatur føler osv.).
Men du har to års reklamations ret på dem, skulle de brænde af kan du nok få dem byttet til en ny.


Med overstående i mente, så tror jeg ikke du rigtigt læser, hvad folk skriver til dig!
Hvis dit hus er pivende utæt, og dårligt isoleret.
Vil du kun opleve dårligere komfort ved og montere elektroniske thermostater. Den besparelse man taler om på OP til 15 %, det er i nye huse som opfylder BR11 eller nyere, da huset så at sige er i stand til og "holde" varmen længere, og lettere varmes op.
I dit tilfælde skal du forvente at huset er pisse koldt når du kommer hjem, og du vil bruge endnu mere energi på at varme hytten op igen.
Det vil derfor ikke være en besparelse du vil opnå, men en mer udgift, oven i dit i forvejen ret store forbrug at varme.

Venlig Hilsen
Rønbo

Der er vist ingen grund til at tærske mere langhalm her, blot konstatere at vil man ikke høre, må man føle

Det er jo termostater manden vil have at lege med, så er alt andet irrelevant.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak Rønbo, det gav lidt større forståelse med en forklaring, fremfor en konstatering og kan sagtens se det nu hvor i ville hen mht komforten.
Min tanke var bare at, hvis du hælder vand i en utæt spand, så hvis du skruer ned for vandet, så ryger der knap så meget til spilde
Men kan jo så også godt se at der så skal skrues dobbelt op, når der så skal fyldes op igen
Men købte 2 99krs termostater fra Harald Nyborg, så jeg ku få dem i stuen til at virke ordentligt og afprøve dem og i brugerflader er de MEGET mere brugervenlige end den Timetemp til 199 fra JemOgFix jeg købte til soveværelset, og faktisk også lidt pænere i designet
Har pt ladet den køre det oprindelige program og komforten i stuen er faktisk rigtig god, til trods for jeg i dag er tidligt hjemme inden opvarmningsfasen går i gang og nu følges radiatorerne pænt ad, hvor den ene før bankede afsted, mens den anden var helt kold og omvendt

Blot til orientering, så er Harald Nyborg og Jem&Fix samme firma

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis