Fliser omkring faldstamme

Hej

Vi bor i sådan en gammel københavnerlejlighed hvor faldstammen går igennem loft og gulv og sidder i hjørnet. 

Da jeg er igang med en større renovering af lejlighed og baderum, tænker jeg på at indkapsle faldstammen og bygge en kvartcirkel omkring den i fliser. 

Min idé er at skære kvartcirklerne i vandfast krydsfiner og montere dem sådan faldstammen kører inden i dem, en 4 - 5 stykker skal der sidde og på ydersiden vil jeg sætte hulbånd/ patentbånd fra loft til gulv. Herefter vil jeg pudse det op og så ellers med gummimembran osv.

Ser I noget som kunne laves anderledes? Kan jeg bruge andet end hulbånd? jeg havde egentlig også tænkt lidt på PP-bånd (de der kunststof/ fiber bånd som man strammer om papkasser) og så give dem en krampe for fastgørelse, men jeg tror det er for blødt at pudse noget op omkring.

 


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har I lige fået skiftet faldstammer? Ellers så tjek lige om der ligger planer for eventuel udskiftning. Det er sgu for surt at lave et godt stykke arbejde, og så kommer bestyrelsen 6 måneder senere og siger at der skal skiftes faldstammer. Desuden ville jeg personligt nok aldrig mure sådan noget som en faldstamme så meget inde at jeg ikke nemt kunne komme til den hvis der skete et eller andet med den. Jeg vil i hvert fald anbefale at du lader et hul være i bunden så du kan se udløbende vand hvis der går hul højere oppe på den.

Jeg pøver at se det for mig, der skal godt nok mange meter hulbånd på hvis de skal sidde tæt sammen. Og der vil stadig ikke være nok til at et pudslag kan hænge på dem. Du skal beklæde med tynde lister som du så beklæder med en kyllinge tråd så pudsen har en fast baggrund o.s.v.

Det vil aldrig kunne holde, første gang en smækker med døren falder hele herligheden ned. Du kan bygge en vinkel ret kryds finers kasse som du så kan male. Den skal kunne trækkes ud fra væggen hvis noget går galt med faldstammen.

 

Har du aldrig set den tegning af Storm P. hvor et muresjak starter på at bygge et hus ved at lægge toppladen til skorstenen og så bygge nedefter ! Du er ude i noget af det samme

Man kan sagtens pudse på træ ved hjælp af kyllingenet, eller halmstrå. Det er set utallige gange på pudsede trævægge og lofter. Men om det er klogt at mure en faldstamme ind er noget helt andet. Jeg har selv pudset på træbuer, der adskiller væg og gipsloft.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ikke på de buer, men på væg med gips plader under på min 1. sals badevær. Det er samme "blødhed" og de sidder udmærket.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Tanken er at indmure faldstammen sådan at jeg kan fylde baderummet med vand og bruge det som badekar. Jeg har ikke videre lyst til at sidde i mit nye badekar med en gammel klam faldstamme nede i vandet hehe...

Det er klart at jeg må rive det ned igen hvis den skal skiftes, men det tager jeg som det kommer

Jeg bor i en bygning i stueetagen hvor vægtykkelsen er 60cm, så der er heldigvis ikke så meget der vibrerer når der smækkes med døren.

Jeg vil naturligvis ikke lukke faldstammen fuldt inde, den kommer stadig til at stå åben i toppen ved loftet, sådan at fugt og kondens kan komme væk fra faldstammen. Og her kommer der et løsthængende loft op sådan at man ikke kan se afslutningen der


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.

HJÆLP !     Det bliver da værre og værre er din dør da udført som et vandtæt skot og er du klar over hvad en kubik meter varmt vand koster ! Hverken gulv eller vægge er bygget så de kan holde vandet inde. Sig mig er du ret meget mere end 7 år gammel når du kan komme med sådan nogle ideer

Jeg har forstærket både vægge og gulv med armeringsnet/ rionet, og selve karret bliver ikke meget større end 60 x 80 cm og så måske 30-40 cm vand. Og det er jo langt mindre end hvad folk hælder i deres jacuzzi, ik sandt?

Der skal bygges et par trin op af den ene som man kan sidde på, lidt ligesom en sauna, hvis du er med det er derfor at selve "karret" ikke bliver større.

Jeg er forresten 43, har renoveret en et par huse efterhånden, men tak fordi du spørger og tak for alle de gode råd herinde, det er rart at diskutere sine idéer med andre inden de udføres i praksis.


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.

det lyder som en fantastisk ide. Hvorfor tager du ikke hele baderummet med. Du skal  bare have en lille væg at træde over ved døren. Og måske et par pontoner omkring toilettet, så den flyder med op, og ikke lader alt vandet løbe ud.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja det er jo noget andet snak, det glemte du vist lige at fortælle i første omgang, og hverken jeg eller andre er på LDS er tankelæsere eller synske så vidt jeg har erfaret ind til videre 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også