Fliser omkring faldstamme

Hej

Vi bor i sådan en gammel københavnerlejlighed hvor faldstammen går igennem loft og gulv og sidder i hjørnet. 

Da jeg er igang med en større renovering af lejlighed og baderum, tænker jeg på at indkapsle faldstammen og bygge en kvartcirkel omkring den i fliser. 

Min idé er at skære kvartcirklerne i vandfast krydsfiner og montere dem sådan faldstammen kører inden i dem, en 4 - 5 stykker skal der sidde og på ydersiden vil jeg sætte hulbånd/ patentbånd fra loft til gulv. Herefter vil jeg pudse det op og så ellers med gummimembran osv.

Ser I noget som kunne laves anderledes? Kan jeg bruge andet end hulbånd? jeg havde egentlig også tænkt lidt på PP-bånd (de der kunststof/ fiber bånd som man strammer om papkasser) og så give dem en krampe for fastgørelse, men jeg tror det er for blødt at pudse noget op omkring.

 


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Hej Vi bor i sådan en gammel... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Du kunne også bygge det hele op i Wedi plader

Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
Ret interessant med det Wedi, har du prøvet at bygge med det?

Og nej... der findes ikke så mange tankelæsere, men jeg prøver at forklare mig på bedst mulig vis, at det så måske ikke altid lykkedes er jo trist for mig

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Skrevet af ev elmand på 15-12-2014 23:08

det lyder som en fantastisk ide. Hvorfor tager du ikke hele baderummet med. Du skal  bare have en lille væg at træde over ved døren. Og måske et par pontoner omkring toilettet, så den flyder med op, og ikke lader alt vandet løbe ud.

 

Du tænker på sådan et flydetoilet og så en flexslange til afløbet?

hmm... det er måske lige at overgøre det lidt 

 


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.

Men hvorfor lavede du så ikke karet et lille stykke fra faldstammen, eller endnu beder, som jeg har set en der fik det lavet som et nedsænket kar i gulvet.

Jeg kan da godt forestile mig at du sidder der i egne tanker, og der så dumper et par brunnoer igennem røret. Det vil være ret klamt

hmm... en udemærket idé faktisk. 

Det forholder sig sådan at det er en sammenlægning af 2 lejligheder og de 2 toiletter støder op til hinanden, så jeg har revet alt ud af det ene toiletrum og det er dette som jeg vil omdanne til baderum. Dvs. der bliver adgang fra vores oprindelig toiletrum efter jeg har skåret væggen ned (og efterladt et højt trin, det var ihvertfald den oprindelige plan 

Og lige imellem de 2 rum løber faldstammen op af bagmuren.

Jeg kunne jo lave en bred væg istedet for omkring faldstammen. Så tror jeg planen er at lave en mindre sokkel omkring faldstammen i 20-30 cm højde og så ellers bygge en kasse til resten af faldstammen og bare fuge denne fast med gummi, så kan den også fjernes igen uden det store halløj.
 
Tak for de mange gode input
 
PS: Flydetoilettet bliver ikke til noget denne her gang.
 

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.

Toilet rengørings damerne kan jo somme tider beskylde os mænd for enten ikke at have styr på strålen, eller have større forventninger til størrelsen end praksis viser. Det må da blive endnu værre at ramme. ved  sådan et flydende lokum.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også