Hej kære LDS medlemmer, er igang med at renover mit lift og dertil havde jeg lige nogle spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med/besvare.
Jeg har købt et ældre hus med forskudt plans, hvor jeg er igang med at renover loftet, da de oprindelige træloft ikke så særlig sund og raske ud. Det jeg har gjort indtil videre er at pille alt ned så det eneste der er tilbage er selve skelettet altså bjælker og selve taget.
Fra underkant af taget til underkant af bjælkerne er der 22-23,5cm, kan jeg bruge 200mm isolering eller skal jeg længere ned?
Har hørt af nogen at der skal pap eller noget der ligner pap på undersiden af taget altså før isoleringen, passer det hvis ja hvad er den opgave eller funktion?
Da jrg har pillet de eksisterne spærtræ ned og skal erstattes med nogle nye fik jeg så af vide at de skal sidde i vatter, hvordan gøre man så lige det?? Eller skal jeg bare skrue dem på bjælkerne?
Også lige et side spørgsmål, under ned-tagning/rivning af loftet fandt vi flere (4-5) bikuber og fulgerede i hjørnerne, hvad skal vi gøre for at forhindre det, så det ikke sker igen???
Skal lige nævnes der var bikub og fulgeredet er fundet der er taget et fladt tag (tror de kalder det for et pull up tag)