Ny el tavle

Jeg skal have nyt el tavler og er ved at købe stumper hjem inden min el mand kommer

 

Jeg har 35 A forsikring ude i el kassen et sted, kan jeg spare penge ved at få den ind i huset ??

I dag har jeg dette 1 x 16A 3f til Vaskemaskine ..1 x 10 A 3f til komfur... 3 x 10A 1f til lys

Må jeg uden videre lave det om til 1 x 16a 3f vaskemaskine ...1x 13 a komfur ...3 x 13a 1f til lys

?????

Vil jeg også kunne lave min 1 x 16a 3f vaskemaskine om til ....2 x 13 A 1 f  ( bruger 230 v stil til vaskemaskine og en til tørretumbler)

Jeg skal have nyt el tavler og er ved at købe... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af EISOE på 03-12-2014 13:14

Muligvis. Men vores datterselskab, der producerer el-tavler efter EN 60439-1 - 3 ville ikke kunne sælge en eneste tavle, hvis ikke den er CE-mærket og der ligger en varmetest på den.

 

 

 

 

Naturlig vis ikke, men det kræver ikke at der er en ansat el instalatør, sådan er det der hvor vi får nogle større styretavler fra, som er CE mærkede osv.

 

Det er jo altid den der slutmontere det, der har ansvaret, om han så stoler på den medleverede CE mærkning og dokomention, er jo op til ham.

 

 

 

 

 

Hold nu op.. Så kører det igen.. Hvis du virkelig kender den installatør, så få ham til at kikke forbi, og skrive op hvad der skal bruges.. Hvis han vil have en god kvali, er det slet ikke sikkert du selv kan købe det.. at spørge herinde får du svar i både øst og vest.. og der bliver sagt "gør det" uden at stille de rigtige spørgsmål fx vedr den installation du har.. o.s.v..
Spørg dem der ved noget, og som skal stå til ansvar for hvad de svarer. !
Det du spørger om, kræver man ser din installation...
Beklager, men det der EL er altså "ikke bare lige " og ja det piner mig lidt at selv "fagfolk" får det til at lyde som "bare lige"..
og så er der torden ;-)
Mvh Jan
Nu blev han jo netop, flere gange opfordret til at købe en færdig tavle af hæderlig kvalitet, og bliver den tilsluttet af en autoriseret, er alt jo fint.
Tak for svar...lukker den her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis