Freelance konstruktør eller bygn. ingeniør i hovedstadsområdet?

Jeg leder efter en freelance konstruktør eller evt. end bygn. ingeniør jeg kan sparre med her i hovedstadsområdet/nordsjælland.

Kender i en så skriv gerne


 


:
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil anbefale dig at bruge begge dele Må ærligt erkende at konstruktøren er bedre i forhold til konstruktioners sammenhæng, løsninger og relevante krav og lov, samt Projektering og ledelses delen Og ingeniøren er bedre til beregninger og hvilke materiale der skal anvendes i forhold til at opfylde krav. De to personer sammen kan skabe mirakler når de ikke kæmper om hvem der står højest på skamlen. Hvis kun en vælges, ender det altid med om projektering eller en del mangler. som vil koste i sidste ende

Hilsen Martin.


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Sikke noget vrøvl… det afhænger af den enkeltes kompetencer og hans interesse for fagområdet samt hvilken type opgave som trådstarter tænker at samarbejde omkring!

Jeg kan slet ikke se hvorfor en konstruktør skulle være bedre egnet til projektering og have større kendskab til krav og lovgivning sammenlignet med en gennemsnits ingeniør.

 Certificeret Statiker

Waterfront, kan du uddybe opgaven lidt? Så er der nok større chance for at "få bid".

Mvh. AllanE
Skrevet af Ingenioeren på 21-11-2014 09:23
Sikke noget vrøvl… det afhænger af den enkeltes kompetencer og hans interesse for fagområdet samt hvilken type opgave som trådstarter tænker at samarbejde omkring!

Jeg kan slet ikke se hvorfor en konstruktør skulle være bedre egnet til projektering og have større kendskab til krav og lovgivning sammenlignet med en gennemsnits ingeniør.

 

Jeg fortæller ud fra hvad jeg har hørt fra både ingeniører og bygningskonstruktører samt erfaring med at besøge tegnestuere hvor der enten har været en ingeniør eller bygningskonstruktør som leder. der en del forskel på kvalitetsikring og proces af eget arbejde.

Jeg mener jo ikke noget negativt

Vores kompetancer ligger mest i projekteringsdelen og ledelse. men ja arbejdet spænde bredt for os.

 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Skrevet af AllanE på 21-11-2014 12:06
Waterfront, kan du uddybe opgaven lidt? Så er der nok større chance for at "få bid".

 

Hej Allan,

Jeg sidder som selvstændig arkitekt og tegner på et enfamilies hus med et højt ambitionsniveau og jeg har brug for at finde en måde hvorpå det kan lade sig gøre at opføre indenfor mit ikke uendelige budget. Jeg er nu på et sted hvor det bliver mere konkret og jeg ønsker at diskutere forskellige nedslagspunkter i projektet, jeg har forsøgt herinde som i denne tråd:

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/195351

Så hvis jeg kan finde en der synes mit projekt er spændende og vil dele ud af sine erfaringer vedrørende konstruktion og statik ved nogle møder kunne det være godt. Dette skal munde ud i at jeg bedre kan træffe nogle beslutninger så der kan laves udbudsmateriale osv.

Mvh

 

 


:
Annonce
Skrevet af Ingenioeren på 21-11-2014 09:23
Sikke noget vrøvl… det afhænger af den enkeltes kompetencer og hans interesse for fagområdet samt hvilken type opgave som trådstarter tænker at samarbejde omkring!

Jeg kan slet ikke se hvorfor en konstruktør skulle være bedre egnet til projektering og have større kendskab til krav og lovgivning sammenlignet med en gennemsnits ingeniør.

 

Selv om jeg er upartisk, så er jeg nødt til at give ingeniøren ret. Jeg må nok erkende at jeg aldrig har hørt om en konstruktør der skulle være egnet til at være rådgiver på et projekt. Jeg har heller aldrig set, eller hørt, om en konstruktør der kunde finde ud af statik.

Af hvad jeg selv har erfaret, så er konstruktørens rolle (for rådgiveren) at tjekke op på om armaturer og andet lever op til de forventede krav. For entreprenøren er det at gå og holde øje på byggepladsen.

Hvis du vil vide hvordan det skal bygges, så skal du have fat i en ingeniør.

 

Skrevet af Kasper_g på 22-11-2014 02:00

 

Selv om jeg er upartisk, så er jeg nødt til at give ingeniøren ret. Jeg må nok erkende at jeg aldrig har hørt om en konstruktør der skulle være egnet til at være rådgiver på et projekt. Jeg har heller aldrig set, eller hørt, om en konstruktør der kunde finde ud af statik.

I forhold til statik skal vi have kenskab til dette. Det jer der udfører det.

Jeg tror nu, at du har set, at jeg har gjort det nogle steder her inde

Af hvad jeg selv har erfaret, så er konstruktørens rolle (for rådgiveren) at tjekke op på om armaturer og andet lever op til de forventede krav. For entreprenøren er det at gå og holde øje på byggepladsen.

Hvis du vil vide hvordan det skal bygges, så skal du have fat i en ingeniør.

 


Hej Kasper.

Sådan forholder det sig ikke. Så har du ikke helt forstået hvad det er en bygningskonstruktør laver og dens spiskompetencer

Bygningskonstruktørens ansvarsområde dækker fra projektering fra tidlig start til sen afslutning af byggeriet altså en byggeledelse. Dette indeholder bla. at bygningskonstruktøren som leder skal indhente de Ingeniørbistandele vi skal bruge, i de enkelte projektre samt og styrre at de ydelser som bestilles til projektetet virker iforhold til projekter osv. Yderligere vil jeg henvise til Konstruktørforeningen KF.dk hvor der er en forklaring på hvad en konstruktør kan lave i sin daglig.

http://www.kf.dk/r%C3%A5dgivning/andet/projekt-tryhire/er-du-raadgivende-ingenioer/

Med tilhørende link http://www.kf.dk/faget/bygningskonstruktoerernes-profession/

Hvad angår Ingeniør kunnen er dette mere en specifik viden indenfor for forskellige områder af byggeri, maskin osv. og derunder yderligere nogle specifikationer.

Jeg vil derfor sige at disse 2 arbejdere ikke skal ses som 2 forskellige, men som, hvad skal man sige 2 brødre, med forskellige styrker.

Man kan sige Ingeniøren er utrolig stærk i beregninger, men udføre også andre ting. Hvor konstruktøren måske er en smule breddere i sit arbejdsfelt, og har styrke indenfor ledelse, økonomi og konstruktionstegning.

Men når det er sagt findes der jo Ingeniøre som arbejder som konstruktøre og omvendt.  Og omkring ansvarsområde og niveau. Mange tror desvære Ingeniøren har kæmpe ansvar, men dette er ikke altid tilfældet. Bygningskonstruktøren har et ansvarsområde der ligger mellem et projektforslag til færdigudførelsen af byggeriet.

Jeg mener derfor du bedes revudere dit indtryk af en bygningskonstruktør,  vi er alle ansat til og tilgodese bygherres ønsker

Men nok om dette


Min pointe var at det bedre at vælge begge dele til sparing

Og ja der er en del af begge dele her inde, men det ikke sikkert de vil gøre det gratis. Især i forhold til ingeniør arbejde . Er det bedst at vælge et firma og ikke en person. Da disse har de fornødende forsikringer.

Jeg slutter her


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Jeg leder stadig :-) Det jeg har brug for på nuværende tidspunkt er at kunne få noget konstruktionsinput og nogle overslag på hvad og hvor i mit design det bliver dyrt osv for at kunne finde ud af hvordan jeg kan holde mig inden for budgettet men samtidig opnå hvad jeg ønsker på en god måde. Jeg ved godt at der nok ikke findes mange filantropiske ingeniører/konstruktører men kan jeg finde en som brænder for byggeri og arkitektur som jeg selv så tror jeg det kan blive et spændende projekt for begge parter

:
Skrevet af Waterfront på 24-11-2014 16:02
Jeg leder stadig :-) Det jeg har brug for på nuværende tidspunkt er at kunne få noget konstruktionsinput og nogle overslag på hvad og hvor i mit design det bliver dyrt osv for at kunne finde ud af hvordan jeg kan holde mig inden for budgettet men samtidig opnå hvad jeg ønsker på en god måde. Jeg ved godt at der nok ikke findes mange filantropiske ingeniører/konstruktører men kan jeg finde en som brænder for byggeri og arkitektur som jeg selv så tror jeg det kan blive et spændende projekt for begge parter

Jeg brænder meget for byggeri og design, men jeg har en evaluering stående her om 2 uger. så jeg har først tid der. desværre.

 

 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Studiet er self. det vigtigste

 


:
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis