Kommentarer til artikel: Glasfilt: Sådan skæres samlingerne

Her samles kommentarer til artiklen: Glasfilt: Sådan skæres samlingerne

Kommentarer vises både her og under artiklen.

Mange venlige hilsner
Kresten Kjær Larsen
Malgodt.dk
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg plejer at holde kniven med en vinkel på 10-15 grader, når jeg skærer banerne sammen. På den måde bliver den øverste bane en lille bitte smule større, men det passer, når man fjerner banen bagved. Holder man kniven helt lige, kan samlingen godt komme til at gabe en smule, fordi den øverste bane bliver for kort, når man fjerner den bagved liggende strimmel.

Hej Jens,

Det kan man helt sikkert også gøre. I forhold til hvor usynlige samlingerne bliver, afhænger det også af hvor tyk den filt man bruger er - jo tykkere den er desto sværere er det at skjule samlingen. 
Jeg vil dog stadig anbefale at knække et led af selve hobbykniven for at holde den så skarp som muligt, og så skære lige ned igennem - som vist på videoen. 
Man kan jo eksperimentere lidt med det. 
 


Mange venlige hilsner
Kresten Kjær Larsen
Malgodt.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Det er ikke altid det går så nemt, ved eksempeltvis en væg med et godt lag sandspartel vil det til være en god ide`at støde filten sammen, da man let får en meget synlig samling ved at skære i fugtig sandspartel. så metoden skal altrid vurderes. man kan i øvrigt sagtens lave flotte samlinger ved at støde det sammen. 

Hej Yoko ono :-) .

Super fedt med kommentar på min film. Ja, du har helt ret i at metoden altid bør vurderes fra projekt til projekt. 
Jeg vil anbefale at støde samlingerne sammen hvis man bruger en HELT grundet filt - altså en relativt tyk filt. Hvis man skærer samlingerne sammen, skal man være opmærksom på ikke at trykke for hårdt på hobbykniven og så i øvrigt have et meget skarpt blad i kniven. 
Jeg vil dog lige for en sikkerheds skyld nævne, at man ikke bør sætte filt op i en sandspartel som stadig er fugtig - den skal være helt tør og slebet jævn og glat før man begynder opsætning af filt. 

Tak for kommentaren. 
Mvh 
Kresten - Malgodt.dk


Mange venlige hilsner
Kresten Kjær Larsen
Malgodt.dk
Jaja lille mand, men den bliver jo fugtig når så ruller klæber på!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Ja, det har du helt ret i. Fint input. Tak for det. 


Mange venlige hilsner
Kresten Kjær Larsen
Malgodt.dk

Hej

 

Forhåbentlig bliver en spartlet væg ikke særlig fugtig når man kommer lim på , for ma har vel før man limer på en spartlet væg kommet microdispense på så væggen ikke suger al vandet ud af limen

 

 


Mvh
SG
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også