Udtag i loft - må man fjerne "boksen"?

Hej
Jeg står i den situation at jeg skal have hængt en lampe op præcis der hvor udtaget i loftet sidder( intet at rafle om der, min bedre halvdel har talt). Størrelsen af lampens ophæng samt placeringen af indmad, gør at det ikke er muligt at fæstne den det ønskede sted. Jeg vil meget gerne beholde det sorte ophæng, ønsker ikke at have en ledning ud af det nuværende plastic-stuff som vist på billedet.
Nu kender jeg ikke lige termerne, men spørgsmålet lyder på om det er muligt/tilladt at fjerne udtagets "boks/rosette?" dvs alt det grå/hvide og så bruge ledningerne som de så (formoder jeg) stikker direkte ud af loftet?
Alle forslag er velkomne.

 


Dette er en signatur.
Hej Jeg står i den situation at jeg skal have... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Håber da et du ka' ta' det lampehatten.

Her har vi et sjovt lille sammenhold, som du har meldt dig ind i...

Håber du vil smide et par billeder op når du har fået lamperne hængt op, så vi andre måske kan lære noget (eller drille dig


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jojo, jeg kan skam sagtens ta' det. Grinede da lidt for mig selv. Kæresten var knap så begejstret da jeg fortalte om "sort lys"

Dette er et billede af de første jeg hang op i spisestuen. Vi fik den ide at bruge det overskydende stofledning til at forbinde de to baldakiner. Lidt fortrudt ikke at holde mig til hvid ledning i loftet. Men nu hænger de der.

Det skal lige siges at det er mit første egentlige lampe projekt, så helt dårligt er det da ikke eller det bilder jeg ihvertfald mig selv ind.

 


Dette er en signatur.

Havde det været en anden årstid kunne vi have sagt aprilsnar, jeg er glad for at du lige blev kvikket lidt op, håber hun er blevet god igen.

Det er slut med at rådgive dig med hensyn til at hænge lamper op, det ser pænt ud.Bortset fra at der på bordet står en cola. det kunne have været en 12 års Glenfiddich single malt scots wkisky. Og husk ikke at måle efter eller fortryde når du har lavet noget, det fører kun til ekstra arbejde.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Bortset fra at der på bordet står en cola. det kunne have været en 12 års Glenfiddich single malt scots wkisky


hehehe

Dette er en signatur.

ENIG ! 

Det er fint arbejde det der, intet at udsætte på det

Der er meget at lære som ny husejer, men det kommer med årene og erfaringerne, så klø endlig på med at "forbedre" livskvaliteten... nu har du fundet er forum hvar der kan spørges om alt og du kan helt sikkert også bidrage med nogle guldkorn til os andre.

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Well det lader til at emhætten kørte på samme relæ (kender ikke termerne) som udtaget i i loftet i køkkenet, under alle omstændigheder har der været for meget koblet til. Lamperne virkede fint i køkkenet men da jeg tændte emhætten havde jeg en mindre eksplosion i pæren deri. Har koblet den ene lampe fra udtaget midlertidigt og må finde anden løsning.

Dette er en signatur.
Det må være tilfældig. Ny pære i emhætten og så op på hesten igen. Du kan ikke sætte noget til et udtag der springer pærer andre steder.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis