stiga villa græsslåmaskine

hej alle er der nogen der ved noget om en stiga villa 

hvis ja så er mit problem at der kommer benzin i motor olien 

og den bliver meget varm , har jeg så hul i stemplet ??????? 

hilsen bullerthomsen 

:-) :-)
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af bullerthomsen på 02-11-2014 10:11

hej alle er der nogen der ved noget om en stiga villa 

hvis ja så er mit problem at der kommer benzin i motor olien 

og den bliver meget varm , har jeg så hul i stemplet ??????? 

hilsen bullerthomsen 

Nej.   Men kender en smule til B&S motorer. 

Benzin i olien = en lidt utæt svømmerventil. Kuren er dog simpel da du bare skal lukke for benzinhanen når du ikke er ude og klippe.   Husk lige INDEN du starter motoren op igen og tappe den gamle olie af samt fylde nyt på Benzin kan nemlig ikke smørre motorens ædle dele. 

Motoren bliver højst sansynligt varm på grund af manglende smørring. 

Hul i stemplet = IKKE tøf tøf. 

Hvad farve har røgen fra udstødningen når motoren har fået nyt olie  ??? 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
hey det var da et godt bud mener ikke man kan lukke for benzinen ,
den ryger normalt ikke men over de sidste par måneder ryger den lidt men det er nok kommet snigende, den er også begyndt at starte lidt dårligt i forhold til hvad den plejer , men det hænger nok sammen med benzinen .....
kan man ikke få et rep sæt til kab mon ........... vh bullerthomsen

Skrevet af bullerthomsen på 02-11-2014 11:17
hey det var da et godt bud mener ikke man kan lukke for benzinen ,
den ryger normalt ikke men over de sidste par måneder ryger den lidt men det er nok kommet snigende, den er også begyndt at starte lidt dårligt i forhold til hvad den plejer , men det hænger nok sammen med benzinen .....
kan man ikke få et rep sæt til kab mon ........... vh bullerthomsen

Det er noget nyt for mig man ikke kan lukke for benzinen på en Villa. Prøv lige og føle/kigge nede under tanken.

Du kan godt få reservedele til karburatoren. Men og lukke for benzinen er billigere. 

Hvis du har benzin i motorolien bliver motoren lynhurtigt meget slidt. Det er ikke umuligt det har taget noget af motorens komprimering og øget olieforbruget. Men skift nu olie og se hvor meget den ryger. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
jeb jeg prøver lige dit forslag i løbet af et par dage vh bullerthomsen :-)

Skrevet af bullerthomsen på 02-11-2014 15:09
jeb jeg prøver lige dit forslag i løbet af et par dage vh bullerthomsen :-)

Så lad os høre hvad du finder ud af. Vi ELSKER tilbagemeldinger, både gode og dårlige. 

Mvh. Leif.

Onliner:
Annonce
Der ER benzinhane på så du kan lukke for benzinen.
Hos mig er den rød og kan betjenes fra venstre side

Med venlig hilsen

Anker

jeb der er en benzinhane har bare aldrig bukket mig så meget før at jeg kunne se den :-)
og har snakket med en der laver den slags maskiner til hverdag
han siger karburatoren skal renses så vil det hjælpe
så det prøver jeg senere vh bullerthomsen

Skrevet af bullerthomsen på 04-11-2014 17:35
jeb der er en benzinhane har bare aldrig bukket mig så meget før at jeg kunne se den :-)
og har snakket med en der laver den slags maskiner til hverdag
han siger karburatoren skal renses så vil det hjælpe
så det prøver jeg senere vh bullerthomsen

Det er nu ikke min erfaring, da der sidder et effektivt benzinfilter mellem tank og karburator. Tit og ofte skyldes utætheden stivhed af den lille O-ring/gummipakning der sidder på enden af svømmernålen. Der sker naturligvis ikke noget ved at rense.  

Fik du skiftet olie og startet op, ryger den stadig meget  ???

Mvh. Leif.

Onliner:
hej igen jeg starter den op onsdag
men kan det passe hvis jeg skruer svømmerhuset af og trykker svømmeren op og der så ikke løber mere benzin ud er problemet så løst .............. :-)
eller skal jeg rense karburatoren
eller bare lukke for benzinen efter brug
vh bullerthomsen :-)

Skrevet af bullerthomsen på 05-11-2014 00:06
hej igen jeg starter den op onsdag
men kan det passe hvis jeg skruer svømmerhuset af og trykker svømmeren op og der så ikke løber mere benzin ud er problemet så løst .............. :-)
eller skal jeg rense karburatoren
eller bare lukke for benzinen efter brug
vh bullerthomsen :-)

Hvis du vil rense karburatoren, kan du enten nøjes med og skrue svømmerhuset af mens dn sidder på motoren og med forsigtighed frigøre svømmeren. Derefter renses delene og dysserne gennemblæses med en kompressor. Det kræver dog lidt fingersnilde, samt man ved hvordan karburatoren er sat sammen.

Alternativt skrues karburatoren af motoren til adskilning samt rensning. 

Som sagt sker der ikke noget ved en rensning.

Vil anbefale du lukker på benzinhanen hver gang klipperen parkeres, da man ikke ved hvornår svømmerventilen lækker en smule. Det gør jeg personligt på alle mine køretøjer, hvor tanken sidder højere end karburatoren. Så undgår jeg benzinspild samt optynding af motorolie på firtaktsmotorene med motorhavarier til følge. Alt andet er galmantias, men jeg er også fra de glade halvtredsere hvor man lærte og passe lidt på tingene.  

Mvh. Leif.

Onliner:
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis