Ejerskifte forsikring - fejl i afløb konstruktion - status?

Hej

Vi købte hus for ca. 1 år siden, og idag har vi fundet ud af at afløbet i kælderen er udført ulovligt, da det løber ud til en regnvandsbrønd. Ifl. forsyningen i byen, er dette ulovligt og skal derfor udbedres.

Mit spørgsmål er så, hvor vidt ejerskifte forsikringen vælger at ville lukke afløbet, eller hvor vidt de vil udbedre ved at brække gulvet op evt.?

Er der nogle der kan give mig nogle idéer til hvad jeg kan forvente der kan ske?

Vh. Morten
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har købt et hus med afløb i kælderen, og det viser sig at være ulovligt udført. Så skal du have det bragt i orden, så du får et hus med et lovligt udført afløb i kælderen.
De kan ikke rimeligvis lukke afløbet. Du skal dog være opmærksom på, om afløbet er omtalt i tilstandsrapporten etc, for så er det ikke dækket af forsikringen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej Chr.

Det er ikke nævnt i tilstandsrapporten.
Jeg tænker at lukke vil være billigt og hurtigt, hvis man vælge at få det bragt i orden, kunne jeg forestille mig at kælderen skal "brækkes op" for at få det bragt i orden.

Vh. Morten

Det er jo ikke sikkert at kældergulvet skal brækkes op, måske går røret, fra afløbet, ud gennem sokkelen, så omkoblingen kan laves udenfor.

Brønden hvor røret kommer ud er ca. 1 meter fra soklen. og en halv meter fra brønd er der kælder trappe.

Vh. Morten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis