Er det svamp? eller hvad er det?

Hej

 

Jeg har lige købe et hus pr 01-09-2014.

Jeg var lige oppe på loftet og kunne se noget hvidt på træet

Jeg fik lige lidt lys derop så jeg kunne tage lidt billeder.

Mit sprøgsmål er så - ved i hvad det er?

I tilstandsraporten står der følgende:

Tagbelægning/rygning K3

Bølgeetanitplader er med nedbrydning på kanter og overflader. Der er enkelte tagplader der er tætnet. Note. Der er risiko for utætheder i tagbelægning. Der var dog ved besigtigelsen ikke synlige utætheder.

Betyder det evt. at forsikringen ikke dækker?

 

Håber der er noge der ved lidt om det :-)

 

På forhånd tak for hjælpen

 

Hej   Jeg har lige købe et hus pr 01-09... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Forsikringen dækker ikke den slags skader. Den eneste mulighed er ejerskifteforsikringen - den almindelige husforsikring afviser den med det samme
Så er der lige en tilbagemelding efter lidt travlhed.

Jeg har snakket med Dansk Bygningsanalyse - de sagde ud fra det jeg fortalte det evt. kunne være fra de tidligere revner i tagpladerne - fordi det ikke var over det hele men bare lidt rundt omkring.

Desuden kan de ikke sige hvor gammelt "svampen" er. De syntes jeg skulle holde øje med det og kun hvis det udviklet sig skulle jeg tage fat i dem så de kunne komme ud og kigge.

Jeg har haft en kniv i træet og udover et lille mærke den nu laver er træet hårdt.

Jeg har lagt mærke til at ventilationskanalen fra badeværelset ikke slutter tæt om udluftningshætten. Der er faktisk en meget stor "revne" hele vejen rundt.

Har haft lidt voldsom regn her de sidste dage hvor jeg har holdt øje med taget, men heldigvis ingen utætheder fundet.
Svampebob - fedt at du melder tilbage. Det skal nok hjælpe på fugtigheden i tagrummet, når ventilationen fra badeværelset bliver ledt 100% ud i det fri.
rense lægterne med klorvand? det dør svampe af ..

Bornholm er et dejligt sted.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis