Stihl 024 start problemer.

Hej

Min ellers trofaste stihl 024 fra engang i 90'erne. Har svigtet mig. 

Jeg var ved at klunset træ, den dag havde keg kørt 3 tankfulder. Jeg stiller saven for at rydde lidt op. Da jeg vil igang igen er den døde. 

Jeg er ikke uerfaren i motorer men den har taget pippet fra mig. Det skal noteret aat jeg har skiftet membraner og inpulsslange, men saven har kørt 5 tankfulde igennem siden. 

Jeg har tjekket indsugning gummi, ser ok ud. Benzin slange ok. 

Jeg har renset karburatoren, men saven er helt død. Den kan køre hvis den får en snaps, men det kun indtil snapsen er brændt af. 

Der er benzin på pumpe siden af karburatoren. 

Der er tænding på, og noten i svinghjul er intakt. 

Kompressionen virker som den altid har gjort. Jeg har skruet både stort og småt på juster skruerne, men de står alle 1 omgang ud, som der foreskrives. 

Det eneste jeg kunne mistænke er indsugning gummi, men visuelt ser det ok ud. 

Kom med jeres råd. Det næste er en ny karburator eller en tur til mekaniker, men det går ud over stoltheden. 

Mvh alex 

Hej Min ellers trofaste stihl 024 fra engang i... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Tja (og dybt åndedrag) e, pas nu på den ikke kun kan køre på der speciel benzin.   

Ofrede mig og købte selv en 251 for et par år siden på tilbud. Den kører snilt med et 45 cm sværd med Stihls smalle 3/8" kæde i både gran og løvtræ. Har ikke manglet hypper endnu, men hører også til typen der altid har en skarp kæde på saven.  

Hvad elektronikken er værd i prakcis ved jeg ikke, derimod ved jeg noget sådanne skrammel har det med at gå til efter xx år, hvilket overhovedet ikke behøver at være et tocifret tal, tværtimod .  

Vil derfor satse på det sikre ........ men tanken er da sjov at lege med.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg ved ikke ang elektronikken, det er jo da meget brugt på biler, helt tilbage fra start 90'erne.
Men det hele afhænger af hvad han vil have i bytte for en ny og en brugt :-)
Skrevet af subwoof på 22-09-2014 06:33
Jeg ved ikke ang elektronikken, det er jo da meget brugt på biler, helt tilbage fra start 90'erne.
Men det hele afhænger af hvad han vil have i bytte for en ny og en brugt :-)

Ja, det er da helt rigtigt, I EN BIL, men sørme ikke en motorsav. 

Vi venter spændt med længsel og kolde fusser på og høre resultatet af forhandlingerne. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det blev til en stihl 261 c-m med varme i håndtaget og værktøjs fri alting..
Med elektronik :-)
Den er utrolig stærk, og ufattelig nem at starte.
Jeg beholdte mit gamle sværd og fik så et 18" sværd med. Beholdte også den gamle kæde, som var næsten ny.
Fik 2 kæder med til 18" sværdet.
3200 blev det til uden moms, men så har jeg også en sav der er meget komfortabel og stærk Ift. Den gamle :-)
Skrevet af subwoof på 22-09-2014 20:09
Det blev til en stihl 261 c-m med varme i håndtaget og værktøjs fri alting..
Med elektronik :-)
Den er utrolig stærk, og ufattelig nem at starte.
Jeg beholdte mit gamle sværd og fik så et 18" sværd med. Beholdte også den gamle kæde, som var næsten ny.
Fik 2 kæder med til 18" sværdet.
3200 blev det til uden moms, men så har jeg også en sav der er meget komfortabel og stærk Ift. Den gamle :-)

Jamen så er du kørende. Tillykke med den bette ny. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Jo tak, jeg er imponeret, men det ville også være skidt andet :-)
Hejsa,
Du skal tjekke impulsslangen som går fra krumtaphuset til karburatoren samt benzinslangen fra tanken
Mvh.
Savdoktoren

Savdoktoren
Hdj
Hvis du læste efter så er inpulsslange skiftet.. Og motorsaven byttet væk

Bedre sent end aldrig!

Tillykke med den, den skal du nok blive glad for..
Jeg har selv en 024'er og så synes jeg for et par år siden der skulle ske noget nyt og så købte jeg en ms260, rigtig god sav, men jeg bruger stadig tit 024'eren jeg ved ikke rigtig hvad det er med den det er bare blevet min følgesvend, til mindre træer og graner der er den mit 1.valg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis