Motor problemer med Havetraktor

Jeg har en Wizard 12½ Hk havettraktor, som nu smider olie op gennem ånderøret og ud i luftfilterkassen, den starter ellers fint, hvad er problemet med den motor, det er en 12½ hk IC  briggs og straton motor.

Nogle som ved om den kan eller det kan betale sig at lave den motor..

Her er et par foto af motoren.

 


Hilsen Lynge
Jeg har en Wizard 12½ Hk havettraktor, som nu... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kan det være stempelringe der er gået, men den har ikke nogen mis lyd fra motor, men det er nok dyret og kan ikke betale sig at lave den, så måske den ender som ophugger traktor.

Hilsen Lynge
Skrevet af sindalsen på 14-09-2014 17:20
Kan det være stempelringe der er gået, men den har ikke nogen mis lyd fra motor, men det er nok dyret og kan ikke betale sig at lave den, så måske den ender som ophugger traktor.

Det er også rimeligt svært og høre mekaniske mislyde på en luftkølet motor, så lang tid den kan rotere ubesværet. 

Kan ikke erindre at have set hverken stempel eller skraberinge der er knækket på den type motor umotiveret.  Har dog set knækkede ringe på en motor der var "hovedrepareret" af en "søndagsmekker".  

 

Men selv om oliepinden siger at oliestanden er korrekt, kan det så tænkes at oliepejlepinden ikke er den der fulgte med "traktoren" ???

Har du haft "traktoren" fra ny ???

Kan du huske hvor meget olie du fyldte på motoren ???

Sorry, kan ikke rigtig lade være med at bore. 

 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det er den originale motor og oliepind, der kom olie på til det var lige før mærket på oliepinden. Har ikke haft den fra ny.. Jeg har hørt i dag at det måske kan være olie ringe der skal skiftes.
Nej jeg har heller aldrig haft en BS motor hvor der er kommet mis lyde fra, og nu køre jeg kun med fejemaskine og fræser fra før 1990, har en Texas 5Hk fejemaskine, som er fra 1987, og som køre hver vinter på fulde omdrejninger og der har aldrig været noget med den, og den køre hver dag om vinteren ca. 1½-2 timer om dagen. Men den her traktor har givet mig en overraskelse som jeg aldrig har set før, med det her olie spild..

Hilsen Lynge

Ja, så må du have kikket efter de ringe der er øg.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af sindalsen på 14-09-2014 20:15
Ja men har bare ikke den store lyst til at gå igang med det.

Så kigger du jo efter en "ny traktor". 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Ny og ny jeg har en som jeg er ved og renover det er en gammel amerikaner som er 36 år gammel, en MF 12Hk (Massey ferguson)

Men det var jo ikke lige planen at den anden her, skulle gå i stykker nu 


Hilsen Lynge

hejsa jeg har en stiga park president. Den gør det samme. har prøvet at skift top pakning osv men det hjælpe ikke. så fik jeg af vide at jeg skulle prøve at få nogle nye stempel ringe på. og nu køre den som en mis igen. bruger ingen olie osv. så jeg tror altså at dine stempelringe er slidte.

mit råd er skift stempelringe og den ville køre mange år igen. og ja husk at bruge den rigtig olie.

 


 

Skrevet af sindalsen på 15-09-2014 08:57

Ny og ny jeg har en som jeg er ved og renover det er en gammel amerikaner som er 36 år gammel, en MF 12Hk (Massey ferguson)

Men det var jo ikke lige planen at den anden her, skulle gå i stykker nu 

Så må du skynde dig og få MF'en færdig,  og montere klippebordet under den.   

Du kan godt prøve og sætte nye ringe i kværnen. Har du prøver det før, tager det ikke lang tid forudsat du kan nappe alle bolte og mødtrikker uden ulykker. Husk lige og give den et par nye simmerringe på krumtallen hved samme lejlighed hvis ............................... 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Så blev jeg jo så lige fri for at lave den Havetraktor, da der åbenbart var andre som heller ville lave den, de glemte bare en ting AT BETALE FOR TRAKTOREN DA DE GIK MED DEN de røvhuller...

Hilsen Lynge
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis