Start/stop kontakt.

Til min hjemme gjorte båndsav mangler jeg en start stop anordning.

Har lavet en alluminiums plade, på denne har jeg sat pot-meteret til min frekvensomformer, på denne er der en "lus" ( gul tynd ledning) som jeg umiddelbart vil mene skal/kan kobles en sådan kontakt/afbryder jeg en som kan spændes på "bagsiden" af allu-pladen.

Hvad hedder sådan en tingest, hvad skal/kan jeg søge på (Google) enten i lille Dannevang eller udland.

Måske gerne en sådan kontakt der kan låses med en nøgle, for små pilfingre "børn" har forklaret dem at de aldrig må røre mine maskiner, som af og til står i min carport, tager strømmen fra når jeg går fra mine små maskiner, men alligevel er jo bedre at forebygge, skal jo ikke ha' nogle ulykker, det ville ære u-bærligt og frygteligt.

 Har af og til besøg af nogle genboens mange børn 8 -  9 stykker med lille alders forskel, en afrikaner familie " FN flygninge fra Congo, søde og rare og velopdragede ganske vidst, så det er jo da helt fint.

Må jeg takke for lidt hjælp på forhånd evt. et link? Til en sådan.

 

 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Til min hjemme gjorte båndsav mangler jeg en... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har leget lidt med det i dag. Det kræver mindst et lille 12 v relæ, ud over det du har nu. Men gå nu ikke ud og køb et autorelæ eller sådan noget. Din Frekvens reg. har 12 volt men kan kun trække 20 mA altså 0,020 Ampere til styrestrøm. Et autorelæ bruger typisk over 100 mA. De små styrerelæer som elektrikere ofte bruger tager typisk 40-50mA. MEN jeg har været i mine gemmer, og fundet et lille 12v printrelæ der bruger 6-7 mA. Den vil jeg gerne montere for dig på en printplade, så der er 3 klemmer eller 3 ledninger lige til at sætte i. Det skal kun koste 1 fl. god Whisky. Send mig en privat besked hvis du er interesseret. Så finder vi ud af adresse, og alt andet.

Her har du en indscanning af hvad jeg har leget med. Jeg foldede papiret og havde den i lommen hjem. Håber du kan forstørre det. Prøver at tage den med hjem i morgen på glat papir evt. usb. og så får du den i bedre kvalitet.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det lyder godt.

Jeg sender dig en Pb. snarrest.

Så kan vi aftale om div. ting.

Tilbage meget snart.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

"Stære-kassen" er næsten færdig, kan evt. ses på gallariet Båndsav 3.

Takker for al hjælp, dejligt at komme så langt.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Er der mon nogen der ved noget om støj-reduktionsfilter.

Sagen er den at jeg har fået min start/stop til at virke, men når radioen "kører" og jeg starter båndsaven er der støj "skratten"

Når det støjer hos mig støjer det måske også ved naboen, og jeg har meget goe' naboer, & sådan skulle det gerne blive ved med at være, det er jeg sikker på i forstår.

Tror bestemt det kan tages væk, men hvordan gør man det?

Kan jeg bede jer om endnu en håndsrækning?

Jeg har jo bedt om mange efterhånden i denne og andre tråde.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Du her ret i at en frekvensomformer kan være en støjende indretning.
Har du skærmet kabel fra omformeren til motoren, og er skærmen jordforbundet?
Har du jordforbindelse på frekvensomformeren?
Jeg tror ikke du har jord på omformeren, for hvis du har et nyere hpfi relæ vil det slå fra når du sætter strøm på på grund af støjfilteret
i frekvensomformeren. Jeg kender problemet. Har 4 stykker på værkstedet.
Støjen i radioen kan også skyldes dårligt antennesignal. Så bliver den mere modtagelig for støj.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Hej bjor.

Tak for respons.

Og nej har ikke jordet som du skriver, og det med hpfi relæ har jeg bare et gammelt hfi. relæ fra 1981.

Noget jeg har tænkt over er at bede naboerne tænde for derres radioer oa. samtidig med jeg har båndsaven i gang, så vil det vel vise sig om der også er støj hos dem.

En enkelt ting jeg kunne prøve i 1. omgang. (det må jeg iværksætte)

Skal jeg til at skifte div. ved min måler bliver det måske en bekostelig affære.

Min radio kan selvfølgelig også være en medvirkende årsag, som du så rigtig skriver.

Tak for din velvilje.

 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jeg tvivler meget på at du generer naboerne med støj. Det er da en glimrende ide at kontrollere.

Det er jo netop også det jeg håber på at jeg ikke gør.

Men for det goe' naboskab skyld, vil det jo være en' lille ting at afprøve, vi skal jo ikke genereø mere en højst nødvendigt.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også