Sygeforsikring for dyr?

Nå, her er ikke en dyregruppe, så jeg spørger her.
Er der nogen der ved noget om sygeforsikring for dyr?
Hvad findes der?
Kan det betale sig, eller er den for dyr?
(undskyld)

Katteejer

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har hund, og min erfaring er, at de fleste selskaber udbyder udvidet forsikring (sygeforsikring).

Men som ved alle andre forsikringer....fejler kræet ikke noget er det jo spild, men kommer der en enkel operation, så er pengene tjent hjem
Det afhænger vel af hvilket dyr der er tale om.

Jeg havde en stor vaps der pludselig ikke kunne gå på det ene ben da vi var til træning en lørdag.
Jeg tog naturligvis til lægen og prisen var 4500 kr. ( det var i ´89 )

Min forsikring åd hele beløbet uden bøvl.

Han var angstbider da jeg overtog ham, han nåede at lave en del skader på andre hunde og det åd mit selkab osse dengang.

Jeg har aldrig mødt modstand angående min hundeforsikring.
Måske var det gået anderledes hvis det var en tiger jeg havde haft, så lad os vide hvilket dyr vi har på emnet her.

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Hej smile

Åd dit selskab?
Man kan da ikke have en stor hund, som er "angstbider" - forrykt.

Mvh
ThomasB
Naturligvis kan man da tage en hund til sig selvom den er angstbider.

Man sætter sig ind i tingene, går til hundetræning, bruger den tid der er nødvendig til at bygge dyret op igen - og vupti, 1,5 år efter havde jeg jordens bedste Shæferhund som blev aflivet lige før de 11 år.

Hvor der er vilje er der en vej. Nogen giver bare op men jeg kæmper altid kampen først.

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

citat:
Oprindeligt indsendt af MUFI:
Naturligvis kan man da tage en hund til sig selvom den er angstbider.

Man sætter sig ind i tingene, går til hundetræning, bruger den tid der er nødvendig til at bygge dyret op igen - og vupti, 1,5 år efter havde jeg jordens bedste Shæferhund som blev aflivet lige før de 11 år.

Hvor der er vilje er der en vej. Nogen giver bare op men jeg kæmper altid kampen først.



Og så er det bare synd for alle de andre hunde (godt, det ikke var mennesker!), som den nåede at bide før den blev normal... confused Underligt!!

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Annonce
jah, det er vel synd for de par hunde der osse var med til træning. Sådan er det jo hvis man ønsker at træne sin hund. Derfor har man en lovpligtig forsikring. Skulle du selv en dag blive hundeejer vil du måske forstå lidt om emnet.

Ønsker man at gå til fodbold skal man nok osse regne med at få et spark over benet en gang imellem. Synd for spilleren ?

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Hmm, jeg var ikke klar over, at hundene selv valgte at gå til træning, eller for den sags skyld, at de overhovedet kunne spille fodbold tongue

Og i øvrigt har du ret - jeg har ikke hund og får det nok aldrig, da jeg synes de er for "dårligt tilpasset" til vores verden...

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
LOL....Den var go´.
Næh de hunde jeg har haft punkterede osse bare boldene.

Du har helt ret i din påstand om at hunde ikke lige passer ind i den verden vi har for tiden. De kræver utroligt meget tid og den har folk ikke. Det ender som regel i utilpassede dyr og ulykker.

Jeg har heller ikke tiden mere og valgte derfor osse at sige nej til flere hunde. Nu holder jeg mig til katte, gæs og ænder. Sidstnævnte smager godt og har en kæmpe plæne at hygge sig på hele sommeren.

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Hej

Jeg har begge mine katte i sygeforsikring, for jeg har prøvet at stå med en kat som kom til skade på en helligdag og skulle opereres næsten 6000 kostede det, så klog af skade.

Jeg har forsikret hos Dyrekassen Danmark, 7026 0020. Det koster ca. 800 kr, pr. år, med det samme i selvrisiko.

Vores hund fik kræft i maven for et par år siden og vi prøvede selvfølgelig alt, men forgæves - sygeforsikringen betalte det meste af regningen på ca. 7.000 så vi tør slet ikke undvære forsikring.

Mvh Pia Schou
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak for svaret Pia!

Endelig et svar, der kunne bruges til noget!

Katteejer

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis