Urimelig pris på VVS?

Hej,

jeg har fået et regning på at få taget 6 radiatorer ned samt proppet et gasrør så det blev lidt kortere. Arbejdet blev udført i en lejelighed, hvor der skulle lukkes for vandet i kælderen. Pris: 7000 kr.


Er jeg helt i skoven hvis jeg synes det er lidt for meget?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja umiddelbart lyder det da rasende dyrt, passer timeforbruget, med hvad du mener de har brugt, for materiale priserne, burde jo ikke være overvældende.
Men der kan jo da være gået noget ekstra tid, med at lufte ud, hvis de har skulle tømme vandet ud, så andre lejligheder har været berørt-
Det passer med den tid de var der men jeg synes 11 timer lyder af meget de havde lærling med og var der af to omgange. De kunne ikke komme til den første hane i kælderen første gang de var der så der kom en igen og ordnede de 3 andre radiatorer på den samme tid som lærlingen og den anden vvser kunne klare deres 3 på.
Du skal være klar over at du også betaler for transport, altså den tid det tager vvs-eren og hans lærling at komme fra værkstedet til din bopæl og hjem igen.
Du fik naturligvis et overslag eller et tilbud hjem fra VVS'eren inden du sagde at han bare kunne gå i gang. Ikk'?
Nej, jeg var så dum ikke at få et overslag først - vi er forpligtet til at bruge et bestemt VVS firma til denne slags opgaver i min andelsforening, så troede det kunne være ligemeget, men det viser sig hurtigt ikke at være tilfældet. Der blev også faktureret en del timer på at få lukket vandet, men det giver endnu mindre mening, for man burde da forvente at de vidste når det nu er dem man SKAL bruge til det her... altså!!

VVS firmaet ligger 15 mins kørsel fra mig, så det kan maks være 45 arbejdstimer de har brugt på det ud af de 11. Så er vi på 10 timer og 15 min, så kan de måske bruge 2 timer på at gå rundt i kælderen og 2 timer på at få tømt vandet ikke? Så er det altså stadig 6 timer til at skrue de radiatorer af. Nu er jeg ikke VVS'er, men hvor lang tid vil man forvente at det tager at tage en radiator ned når alt forarbejdet er klaret?
Nu er det altså bare sådan, at selvom det kun tager 20 minutter skal der betales for en time, det kan virke uretfærdigt og tidligere var mestrene ikke så skrappe. Du skal nok også regne med at faktureringen koster penge, D.v.s. den tid kontoret er om at lave din regning. Hvis du var til stede medens arbejdet blev udført kunne du måske have en mikroskopisk chance for at få noget nedsat, men jeg tvivler !
De fakturerer vel ikke en time for hver radiator? Ligemeget. Jeg kunne have været mere snu men sådan er det.
Jeg ville nok lige prøve at ringe og høre om de brugte en time pr radiator. Så kan det være mester ser det fra din side. Det kan jo også ske at bogholderen ikke har læst smedens papirer rigtigt. Det lyder fuldstændig tosset med det time forbrug.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Det er for dyrt, helt klart... men tingene kan jo drille og så betaler man for det.. jeg ville ringe til mester, de er som regel til at snakke med, især hvis de skal lave mere for dig.

Jeg kan dog ikke forstå de 11 timer... skulle de virkelig bare tage radiatorerne ned og proppe af?
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis