Jeg har fundet to forgreningsdåser fordelt på to vægge, som skræmmer mig lidt. I begge går der 5 kabler ind, og inde i forgreningsdåsen er de alle forbundet. Det er gjort med kronmuffer.
Dvs. der er taget ét led fra en
kronmuffe, så er der stoppet 2 ledninger ind i den ene side, og 3 i den anden. Så en gang isoleringstape omkring. På den måde er alle 5 fase-ledninger samlet i én stor klump, og alle nul-ledninger er samlet i én stor klump. 9 af ledningerne er fleksible (stranded), 1 af dem er stiv (solid core).
Jeg synes det er ret besværligt at stoppe to fleksible ledninger i den samme side, men jeg opnår da et pænere/sikrere resultat end jeg ser her.
Så mit spørgsmål er: Er det virkelig måden at gøre det på? Findes der ikke et produkt som er beregnet til at lave sådanne "knudepunkter"? Jeg har været rundt i Harald Nyborg og Biltema og lede, uden held.
Jeg købte nogle
samlemuffer i Biltema, men dem kunne jeg ikke få til at fungere pålideligt. Først nu hvor jeg fandt linket frem ser jeg at de er til stive kabler, det stod der da vist ikke noget om på emballagen.