Udskiftning af alm. korrespondenceafbryder til Fuga Touch + impuls

Hejsa

Vi er for nylig flyttet ind i et nybygget hus og dermed også helt nye el-installationer. Ved trappen har vi en alm. korrespondenceafbryder - en i stuen og en på 1 sal. De tænder for fire spots der sidder over trappen (og formentlig også et ubenyttet lampeudtag der sidder samme sted).

Vi har nu købt et stk. LK Fuga UNI 350 Touch lysdæmper + en tilsvarende impulsgiver som skal erstatte de gamle afbrydere.

Jeg er dog i tvivl om hvordan ledningerne skal overflyttes fra de gamle afbrydere til de nye. Herunder er der en tegning/billede af den nuværende installation + de to nye dæmpere. 

Under begge afbrydere sidder i øvrigt en alm. stikkontakt. Går ud fra, at enten den ene sorte, eller den ene grå på 1. sal går videre til lamperne, men kan ikke helt regne ud hvor den anden ender henne. :-)

Er der en venlig sjæl der kan være behjælpelig med hvordan det skal gøres?

Kan man i øvrigt selv vælge om impulsgiveren skal sidde det ene eller det andet sted? (vil helst have den for oven)
Hejsa Vi er for nylig flyttet ind i et nybygget... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det er LED spots, men der står de er dimmable, og de elektrikere der monterede dem inden vi overtog huset har også bekræftet at de skulle virke med LK touch lysdæmpere.

Lysdæmperen virker som skrevet også fint, lige indtil jeg sætter impulstryk / fjederafbryder på...

Tak ITTeknik, det er også sådan jeg har gjort det (bortset fra betjeningstrykket).
Der sker nogen gange underlige ting med LED og dæmpning. Har du mulighed for at prøve at sætte bare en halogen pære i, og se om det gør en forskel?
Men ellers har jeg ingen ideer. Ud over som sagt en defekt dæmper.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis