Rasturering af 16 fods træ jolle.

Hej
Jeg er blevet ejer af en gammel træ jolle på 16 fod, med indbygget 5 hp Marstal motor. Da jollen ikke har været i vandet i 2 sæsoner, er malingen begyndt at  sprække flere steder o.s.v. 

I den forbindelse vil jeg gennemrenovere jollen helt i bund. Jeg har kigget meget i dette forum, og fundet en masse forskellige løsninger, men det er svært og finde hoved og hale i, f.eks. er der nogen der mener man skal bruge linolie, ændre mener at owatrol d1 er det bedste  o.s.v. 

Så er det muligt og få en 'vejledning' til hvordan man i standsætter en jollen, hvor alt maling er fjernet og der er kun naturligt træ tilbage, som så skal behandles og males?

(Se evt. billede af båden for nogen sæsoner siden  

På forhånd tak / Best regards

Jakob Hvidt
Hej Jeg er blevet ejer af en gammel træ jolle på... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for de rosende ord.. Det var noget af et projekt og det kom også lidt bag på mig, at alting tager dobbelt så lang tid, når det er på en båd. Men derudover har det både været lærerigt og sjovt at restaurere Haveje. Når det bliver vinter, bliver det motorens tur. For har nemlig læst herinde på LDS at en grøn Marstal motor giver 1 ekstra hest:-)
( min motor er rød ). Jeg skal ud sejle i weekenden og der skal jeg nok filme Haveje, mens hun sejler..

God aften...
Mvh
Jakob

På forhånd tak / Best regards

Jakob Hvidt
Sådan er det Jakob, alting tager altid længere tid, og koster altid mere end man regner med. Murphys lov.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også