Hej
Jeg er blevet ejer af en gammel træ jolle på 16 fod, med indbygget 5 hp Marstal motor. Da jollen ikke har været i vandet i 2 sæsoner, er malingen begyndt at sprække flere steder o.s.v.
I den forbindelse vil jeg gennemrenovere jollen helt i bund. Jeg har kigget meget i dette forum, og fundet en masse forskellige løsninger, men det er svært og finde hoved og hale i, f.eks. er der nogen der mener man skal bruge linolie, ændre mener at owatrol d1 er det bedste o.s.v.
Så er det muligt og få en 'vejledning' til hvordan man i standsætter en jollen, hvor alt maling er fjernet og der er kun naturligt træ tilbage, som så skal behandles og males?
(Se evt. billede af båden for nogen sæsoner siden
På forhånd tak / Best regards
Jakob Hvidt