Puch maxi kompression

Jeg har lige renset og malet udstødning på min ellers velkørende maxi k, men nu har den mistet en del kompression. Den starter fint og kører regelmæssigt. Udstødningen var godt sovset til inden den blev renset. Hvad kan jeg gøre for at få optrækket tilbage igen. Alt er standart på knallerteren.
På forhånd tak for hjælp.
MP
Jeg har lige renset og malet udstødning på min... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg prøvede i går at søge på K modellen, og så vidt jeg kan se er der ikke andet end en slyng kobling på den motor. Men hvis olien er over fyldet kan den godt have besvær ved at trække. På en totakts motor har gear olien ingen forbindelse med selve forbrændings kammeret / krumtap huset.
Skrevet af Håndværkeren på 13 aug 2014 20:01
Jeg prøvede i går at søge på K modellen, og så vidt jeg kan se er der ikke andet end en slyng kobling på den motor. Men hvis olien er over fyldet kan den godt have besvær ved at trække. På en totakts motor har gear olien ingen forbindelse med selve forbrændings kammeret / krumtap huset.
Det er så muligvis en etgears. Men hvis der er fyldt alt for meget olie på gearkassen vil den også svede ved kickstarterarmen. 

Nej da som sådan ikke hvis simmerringen mellem gearkassen og krumtaphuset er i orden (læs gearkassen ikke har været kørt tør for olie som de har en tildens til på de modeller hvis folk ikke passer dem  )  

Men manden vil ikke oplyse om den går for magert. 

Kan kun lave et gæt på symtomerne, måske alle nævnte ting er skyld i at olien pøler ud af udstødningen. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak for alle jeres råd. Nitter fik mig guidet ind til problemet. Jeg havde simpelthen fyldt alt for meget olie på. Beklager jeg ikke fik nævnt at jeg havde skiftet olie. Men nu kører den fint igen. Tak igen.
Skrevet af MPB på 13 aug 2014 22:01
Tak for alle jeres råd. Nitter fik mig guidet ind til problemet. Jeg havde simpelthen fyldt alt for meget olie på. Beklager jeg ikke fik nævnt at jeg havde skiftet olie. Men nu kører den fint igen. Tak igen.

  Ja, døden siges jo altid og have en årsag, om ikke andet så betjeningsfejl.   Godt du fik den til at spinde. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Og det står nok på gearet hvor meget olie der skal i !
Hvilket får mig til at tænke på en ung ven jeg havde på et tids punkt, han havde købt sådan en cros motor cykel på 350 cc. en cylindret 4 takts motor. Da han havde prøvet at brænde en bil motor af, fordi han ikke vidste hvad den lille røde lampe der lyste på instrument brættet betød, havde han kørt motoren tør for olie midt i et kryds i Åbenrå. Det skulle så ikke ske med hans motor cykel, så han fyldte helt op til påfyldnings proppen. Vi skulle på tur sammen og han blev svinet til af over skyende olie der blev skubbet op i luft filteret og ud over hans sko. Ved påfyldnings proppen stod der 1,2 L. han havde fyldt 2,5 L. på !
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 14 aug 2014 08:09
Og det står nok på gearet hvor meget olie der skal i !
Hvilket får mig til at tænke på en ung ven jeg havde på et tids punkt, han havde købt sådan en cros motor cykel på 350 cc. en cylindret 4 takts motor. Da han havde prøvet at brænde en bil motor af, fordi han ikke vidste hvad den lille røde lampe der lyste på instrument brættet betød, havde han kørt motoren tør for olie midt i et kryds i Åbenrå. Det skulle så ikke ske med hans motor cykel, så han fyldte helt op til påfyldnings proppen. Vi skulle på tur sammen og han blev svinet til af over skyende olie der blev skubbet op i luft filteret og ud over hans sko. Ved påfyldnings proppen stod der 1,2 L. han havde fyldt 2,5 L. på !
Du husker forkert, 1,2 liter olie til gearkasse og sump er alt alt for lidt. Men vil gætte på manden havde glemt og lukke benzinhanen natten over med en svømmerventil der ej var helt tæt. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Niksen Nitter, jeg stod selv og så på da han hældte det sidste olie på, og jeg advarede ham om at det ville gå galt. Men den unge mand ville ikke høre, du ved jo selv at unge mennesker tror de er så meget klogere end vi gamle.En gear kasse på en motor cykel skal ikke have så meget olie. På min Burgmann skal der 1,9 L. motor olie i, den er på 400 cc. På min MZ hvor gearkassen er separeret fra krummen skal der kun 0,9 L. i.
Skrevet af Håndværkeren på 14 aug 2014 13:56
Niksen Nitter, jeg stod selv og så på da han hældte det sidste olie på, og jeg advarede ham om at det ville gå galt. Men den unge mand ville ikke høre, du ved jo selv at unge mennesker tror de er så meget klogere end vi gamle.En gear kasse på en motor cykel skal ikke have så meget olie. På min Burgmann skal der 1,9 L. motor olie i, den er på 400 cc. På min MZ hvor gearkassen er separeret fra krummen skal der kun 0,9 L. i.
Ja nu syntes du og blande tingene sammen. Her omtale du en 4 takter og du blander pludselig din forvokset knallert ind i dine betragtninger. Og den omtalte Burgmann aner jeg ikke hvad er. Måske et typenummer kunne oplyse mig lidt mere ???

Men på en firtakter er det olien der bla. køler stemplet fra undersiden. Jo mindre olie jo tiere olieskifte. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Suzuki AN 400 Burgmann er en rimeligt stor scooter på plader god for at holde 150 kmt. på motor vejen  Og ja vi skifter ofte olie på Motor cykler, alt efter køre stil mindst 2 gange årligt. Og ja jeg ved godt at olien er med til at køle.
Skrevet af Håndværkeren på 15 aug 2014 09:11
Suzuki AN 400 Burgmann er en rimeligt stor scooter på plader god for at holde 150 kmt. på motor vejen  Og ja vi skifter ofte olie på Motor cykler, alt efter køre stil mindst 2 gange årligt. Og ja jeg ved godt at olien er med til at køle.
  Jo ja, og er det dig muligt og huske hvor mange gear der nu lige er i den gearkasse  ?????  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også