Perkins 6.354

Hej derude
Er der nogen derude som er 100 meter mester i en gammel Perkins 6.354 motor? Det er en 6 cylindret dieselmotor fra 1970 på 115 hk. Jeg har læst mig til at det skulle være en bundsolid motor. Den starter fint og lyder godt. Man siger at man ikke skal skrue i noget der fungerer men den har trods alt så mange år på bagen så en overhaling vil være godt om ikke andet så for følelsen af at have en god motor i båden. Der er intet gjort ved motoren siden 1970. Samme ejer fra 1970 til nu som er død men var mekaniker. Timetælleren siger 1400 timer. Sønnen er ikke sikker på at timetælleren virker, for det virker af meget lidt.

Jeg søger altså en person som har kompetence til at tilse/renovere motoren uden at det skal koste samme timeløn som en marinemekaniker. Båden ligger pt i Frederikssund, men kommer nok til København senere.

Jeg håber at høre fra jer

Med venlig hilsen

Jakob Kibsgaard
26570505

Mvh Jakob

Tidligere både: Bandholm 26, wiking 21
Hej derude Er der nogen derude som er 100 meter... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo prøve at koge termostaten, hvis den åbner så er fen ok.
Men find en Maskinhandler der handler med Ferguson, de kan skaffe den. Ellers kan du sende billeder og motor oplysninger til mig, så skal jeg gerne se om jeg kan skaffe den.
Den sidste udvej er st bore et hul i termostaten, men den er ikke helt gangbar
Du kan jo også tage en prøvetur uden termostat, er problemet der stadig er det jo så ikke din termostat der er problemet.
( det sker ikke noget ved at sejle en tur uden termostat, men motoren kommer ikke op i driftstemperatur, så det kan ikke bruges som en varig løsning)
Hej Jakob
Fandt du ud af at der var hul i manifolden ?😊
Dejlig båd du har.
Ved godt at det er en ælder tråd.
Vh pkn

Pkn
Mangler du manual, så er linket her

http://www.rgknightandson.co.uk/files/6.354.pdf

1691
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også