Sejle båd fra reersø havn til Haderslev

Er der mon nogen der har lyst til, eller kender nogen som kunne sejle en
22 fods sejlbåd fra Reersø til Haderslev?
Det drejer sig om denne her:

http://www.dba.dk/jaguar-catalina-a...009010916/

Der vil selvfølgelig ske en form for aflønning 

Det er min første båd og selvom jeg har duelighedsbevis er jeg ikke meget for
selv at give mig i kast med projektet.
Hvor lang tid vil sådan en sejlads ca. tage?

En transport med lastbil ville koste ca. det samme som båden og er derfor ikke så interessant.




 Aldrig gå ned på udstyr!

Er der mon nogen der har lyst til, eller kender... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og når der så her var én, der netop ikke mente at være verdensmester endnu, så var det også galt. Han skulle hellere have købt et sommerhus skrev du.
Kan du egentlig selv finde ud af, hvad du mener ?

Finnband
Du er da en værre ordkløver, han indrømmer jo at han endnu ikke kender så meget til sejlads at han tør gå i lag med sagen. Dem jeg tænker på er de mennesker der syntes det ser så dejligt ud det der med at sejle, så nu må de også have en båd. Mange af dem har aldrig sejlet før og ofte bliver det kun til et par ture, så får båden lov at ligge hen i det uvisse.
Eller som den ældre herre der i mange år lå i Nyborg lyst både havn, han havde købt en stor stål motor båd på en 35 fod. Han fyldte den med alverdens tingel tangel ! selvstyre radar ekkolod o.s.v. Han var så en dag taget af sted, med kurs mod Korsør, men vendte hurtigt om da båden begyndte at rulle i bølgerne. der havde han tilkaldt hjælp over Lyngby så Havne fogeden der kunne se båden måtte sejle ud for at trække ham i havn for han turde ikke selv sejle når båden rullede. Jeg havde snakket med ham flere gange når jeg næsten hvert år var sejlet til Nyborg, og han havde store planer om at sejle ned i syd havet over Atlanten o.s.v. Han burde have købt sig et sommer hus.

Modsat den ældre herre jeg et år lærte at kende nede i Haderslev havn, han var som han udtrykte det jo kun en ung mand på 74 år, Han boede i Frederiks sund og sejlede det meste af Danmark rundt i en lille sejlbåd på 17 fod. Når han tog af sted sejlede han fra Frederiks sund direkte til Ålborg. Det tager jo kun en 16 - 20 timer som han sagde og jeg kan jo altid sove når jeg bliver gammel.
Ham fra Frederikssund har vel også en gang skulle lære det, af folk som venligt ville lære ham det, hvis ellers han havde råd til at betale disse folk for det.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det fulgte med hans uddannelse, han var Tolder, først sejlende så gik han i land da der kom småfolk i familien Han havde endt med at være over Tolder i Kastrup luft havn.
"Håndværker" - du kan ikke være bekendt at nedgøre, at nogle mennesker er realistiske.. og i dette tilfælde ikke har haft et firma til at betale for en søfartsuddannelse.. Jeg føler, din attitude er meget højrøvet.. Jeg synes det er virkelig stort, at manden beder om hjælp...
Jeg er sikker på, at der vil være en del rare mennesker, der vil tage hånd om et kommende projekt (kan desværre ikke selv, da jeg er vand/sø og havskræk..) Men med den tilgang, vil der komme positive tilbagemeldinger, som fra Mellon..
Jeg synes dette forum skal være til hjælp (og på rimeligt nutidigt plan, hvis man ikke spørger om håndværk fra for 100 år siden) ) - ikke til nedgørelse...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Det er så det du får ud af det, og det har jeg da ikke tænkt mig at falde om af, jeg har mine holdninger du har dine !
Ja, "håndværker" - men du lever desværre i fortiden.. (i min optik)
- du sviner andre for ikke at kunne noget - men mener at rør bukkes med sand (blot for at tage dit nyeste "flop"...)
Jeg mener helt seriøst, at det er fint du svarer på ting.. men ikke svine andre - og fortæl hvornår i århundredet, din viden er fra...
De fleste andre "pensionerede" herinde, tager ved lære, når nye metoder kommer i brug.. blot ikke du..
og når du så nedgør nye folk, for ikke at have misbrugt statens penge på en uddannelse (som Tolder, som du skrev), eller blot er lidt realistiske omkring egne evner... Tjaa. så har du dine holdninger.. og jeg har mine!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Havde du nu fulgt med fra starten og ikke bare taget noget ud af teksten så du havde noget at brokke dig over, havde du set at sommer hus snakken var et svar på Kresten Hansens indlæg.
Og ja man bukker stadig tyndvæggede   
stål rør ved at fylde dem med sand så de ikke knækker sammen når de bøjes ved håndkraft !
Jeg kan i øvrigt slet ikke se hvad du har med tråden at gøre, når du kun skriver på den for at brokke dig over mine meninger, er du utilfreds kan du sende en PM. frem for at skrive her i tråden. Så får du selvfølgelig ikke pudset din glorie så det gør du jo nok ikke.
Det er vist noget af et sidespor det her og har ikke noget med tråden at gøre, men da jeg begyndte at bukke tyndvæggede rustfaste rør i 1976, var det nu med en dorn inden i røret, og det var absolut ikke noget nyt. Eller også købte vi bøjningerne færdige og svejsede dem sammen med de lige rør.
De mindre rør bukkede vi i en håndrørbukker. Uden sand og uden rynker.
Trods 45 år i smedefaget har jeg kun hørt om sandmetoden. Aldrig set den praktiseret.
"vores" smed brugte det på Henningsens værft når han skulle bøje rørene i de der næsten umulige krumninger der kan være i en båd. For som han sagde, jo færre samlinger jo færre muligheder for læk.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis