Fugning

Har lidt problemer med at beslutte hvilken type fuge jeg skal ha i mit træhus, rundt om døre og vinduer.

Nogen siger fugebånd i siderne og silikone nedenunder, andre skummer bare hele lortet og afslutter med en byggefuge. I den bog jeg har købt "træskelethuse træ 56", der ligner det at der er en fugebund inderst, herefter isolering og så igen en fugebund, og det hele afsluttes/inddækkes med en indfatning.

Jeg ved sgu ik, jeg har tænkt på fugebånd, men det fungere vist ikke så godt nederst grundet vandnæsen.

Hvad har i gjort? Husk at det er et træhus jeg har, så en mørtel fuge er nok ikke sagen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Har lidt problemer med at beslutte hvilken type... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for en masse gode input. Det lader til at der er mange løsninger, alt efter konstruktion, materialevalg, budget osv, det eneste jeg med garanti kan sige at jeg ikke vil gøre er at bruge skum, og indvendigt bliver det en diffusionstæt fuge og udvendig en diffusionsåben fuge.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvorfor vil du ikke bruge skum : Et par murere har uadhængigt af hinanden fortalt, at du altid monterede plastikvinduer med skum.
Hvorfor vil du ikke bruge skum : Et par murere har uadhængigt af hinanden fortalt, at du altid monterede plastikvinduer med skum.
Det er en udmærket løsning der i bogen, men kører du helt i hegnet med trykprøvning, varmegenvinding osv., så synes jeg du skulle kigge på DAFA's løsninger til vinduestilslutninger af dampspærren - det er skræddersyet, og i min erfaring et rigtigt godt produkt. Naturligvis kan jeg ikke sige meget om levetid, da det kun har været på markedet 5-7år, men det er solidt grej, og giver beviseligt tættere tilslutning end langt de fleste traditionelt ville kunne opnå. Udvendigt fuges mod trækarm på fugebagstop, som et par andre allerede har kommenteret

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også