Forretningers optræden på et forum og markedsføringsloven ?

Først lige markedsføringslovens ordlyd: Link.

Hvis en handelsdrivende sender en PM til mig på et forum, vedrørende et spørgsmål jeg har stillet og tilbyder at sælge et produkt der lige klarer "problemet", vil jeg anse det for at være en klar overtrædelse af markedsføringsloven $ 6.

Men hvis jeg under køb og salg, stadig på et forum, indsætter en annonce med teksten: Xxxxx ønskes til købs brugt. Og vedkommende forretningsdrivende reflekterer på annoncen, (ikke PM men et indlæg) med et link fra vedkommendes forretning omhandlende en ny tilsvarende ting. Hvad så med hensyn til før omtalte lov ??? 

Og i øvrigt hvis ovenstående eksempel var i stedet var på PM, hvad så ???

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Min Bror der har haft egen virksomhed i 40 år, slår mig ofte i hovedet med den her når jeg har dummet mig ved et køb og ikke gør mere ud af det.

Om du så har købt et bøjet søm og det ikke svare til hvad du forventede, skal sælger give dig hele beløbet tilbage. At nogle butikker i deres salg materiale skriver at de kun giver en hvis del til bage, holder ikke i retten.

Om sælgeren har lagt sit tilbud ind på siden med sit link, eller lavet det som en PM, ville jeg have anmeldt vedkommende til Admin.

Skrevet af Håndværkeren på 27 jun 2014 22:09

Min Bror der har haft egen virksomhed i 40 år, slår mig ofte i hovedet med den her når jeg har dummet mig ved et køb og ikke gør mere ud af det.

Om du så har købt et bøjet søm og det ikke svare til hvad du forventede, skal sælger give dig hele beløbet tilbage. At nogle butikker i deres salg materiale skriver at de kun giver en hvis del til bage, holder ikke i retten.

Om sælgeren har lagt sit tilbud ind på siden med sit link, eller lavet det som en PM, ville jeg have anmeldt vedkommende til Admin.

Øh jo ja og ......... Nu var det jo bare ikke dine problemer jeg spurgte til.   Det er et generelt spørgsmål jeg stiller i forhold til dansk lovgivning.  

Og nej, det er ikke noget jeg har set her på LDS, det har jeg gudskelov været skånet for.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg ville nok tænke selv - og vurdere, om det var reklame, eller god hjælp (mange "råd" herinde er jo dyrere, end proff. hjælp..) hvis man kan finde det.. men man må jo ikke komme med det (ikke at jeg er så meget i klemme i dette segment )- men alligevel er det skræmmende, med "gørdetselv" tåber, der tror de er "håndværkere"
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg ville nok tænke selv - og vurdere, om det var reklame, eller god hjælp (mange "råd" herinde er jo dyrere, end proff. hjælp..) hvis man kan finde det.. men man må jo ikke komme med det (ikke at jeg er så meget i klemme i dette segment )- men alligevel er det skræmmende, med "gørdetselv" tåber, der tror de er "håndværkere"
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg besvarede dit spørgsmål Nitter, hvis du ellers bare tænker lidt mere over det Dansk købelov gælder i alt der er handlet i Danmark, uanset om det er mellem private  eller privat og butik.

 Til dig Gardengirl, tjoh og nogle mennesker er så højrøvede at de kan skide i en tagrende uden at bruge stige.

Skrevet af Håndværkeren på 28 jun 2014 01:38

Jeg besvarede dit spørgsmål Nitter, hvis du ellers bare tænker lidt mere over det Dansk købelov gælder i alt der er handlet i Danmark, uanset om det er mellem private  eller privat og butik.

Nej Jørgen, du har faktisk ikke reflekteret på mit opsatte eksempel.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af GardenGirl på 27 jun 2014 23:14
Jeg ville nok tænke selv - og vurdere, om det var reklame, eller god hjælp (mange "råd" herinde er jo dyrere, end proff. hjælp..) hvis man kan finde det.. men man må jo ikke komme med det (ikke at jeg er så meget i klemme i dette segment )- men alligevel er det skræmmende, med "gørdetselv" tåber, der tror de er "håndværkere"
Øh, snakker vi overhovedet om det samme  ??? 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
@Nitter - Beklager - det var blot min holdning til markedsføringsloven, der kom frem her.. jeg ville da kun anmelde en, hvis det var komplet reklamefis.. ikke hvis det faktisk var et tilbud om noget brugbart...

Og desværre ramte jeg så åbenbart et ømt punkt ved @håndværkeren.. der udløste dagens underligste kommentar
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Og i øvrigt hvis ovenstående eksempel var i stedet var på PM, hvad så ???

En erhvervsdrivende må ikke uopfordret rette henvendelse til dig elektronisk i markedsføringsøjemed. Det er et brud på spam reglerne.
Jeg tror ikke, det gør nogen forskel, at dit indlæg er i en køb/salg gruppe.
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis