volvo penta (amazon b18)

Hej har denne motor liggende i min nye båd den kan starte og sejle, jeg syntes bare den starter dårligt, motoren er en gammel sag og det er en benziner, er der nogen der ved hvad der kan være oresag til dette skal lige nævnes at den skulle ifølge den tidligere ejer, lige have haft fået skiftet platinger og tændrør og toppakning sidste nævnte er der kvittering på. Håber nogen kan give et par fif

På forhånd tak

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
Hej har denne motor liggende i min nye båd den kan... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af ian666 på 12 jun 2014 23:03

Tak for alle jeres svar men 1 hvordan finder jeg ud hvilken karburator den er med. 2 hvordan finder jeg evt. De defekterne ved den og membranen. 3 hvad har i af erfaring med de additiver til at rense motoren?


Sæt et billede ind her, mon så ikke der er nogen der kan genkende typen...

B20 bruger vist også solex, ved ikke om det også gælder B18

her et billede af SU

Click image for larger version
Name:	IMG_2000 (800x600).jpg
Views:	7
Size:	105.8 KB
ID:	3822

En Solex kunne se sådan her ud..

Her en stromberg (til salg på dba for kr 300)

Karburator , Volvo Stromberg, F.eks. Til Volvo 240 eller


Ved faktisk ikke om det er en b 18 eller b 20. Og tak skal der så olie i den nederste model og hvilken type olie

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!

Ja både SU og Stromerg skal have olie.

Jeg kan ikke helt huske hvilken olie Stromberg skal have, mener det er "automatgearolie".

Som denne her, det er vist også det der er anbefalet længere oppe i tråden

www.thansen.dk/bil/olie-og-kemi/gea...495911333/

SU er ikke så sart, bare olien ikke er for tynd, for så æder den det.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis