hvilket pillefyr ? experter søges.


Hejsa alle GDS'er.


er der nogen herinde der har supper meget forstand på pillefyr.

går med kraftige overvejelser om af skifte det gamle oliefyr ud.

har været en tur i vvs-eksperten og kigge på et echoheat 9KW

http://www.vvs-eksperten.dk/index/ekoheat-pillefyr-9kw-saet-210l-p51171

Dette tiltaler mig da der er delvist selvrensende og kan installeres i den lille gang hvor oliefyret har dets nuværende placering. hvor der ikke er meget plads, og ikke plads til en decideret silo til pillerne. og en komplet ca. pris på udstyr i ca. 30.000

nogen der kender til overstående ris/ros vedr. dette.  ?

har googlet lidt rundt for af finde erfaringer med echoheat, og støder på lidt sager ca. 1.5år tilbage. med nogle fyr som var smeltet ned og producenten havde en meget uheldig håndtering af disse sager. hvilket jo ikke er super optimalt. (og gør mig lidt tilbageholdende.)
har dog ikke kunne finde ud af hvilke fyr der dengang var fejl på.
og kan heller ikke rigtigt finde ud af om det er et forholdsvist nyt firma i træpille gamet eller et med rigtig mange års erfaringer bag sig. ?

et alternativ kunne være et biomax 16 pillefyr. som er lidt billigere i indkøb men som jeg til gengæld kun har hørt godt om.:
http://www.vvs-eksperten.dk/index/biomax-16-pillefyr-m-245l-p46662

denne løsning vil dog medfører af rykke fyret ud i en mellem bygning, lave stålskorsten, brandsikre, ny rørføring osv. så en del mere arbejde.

regner med af begge kan opsættes installeres for omkring 40.000kr. med div. tiltag der evt. skal laves i rummet osv.

nogle der har erfaringer med overstående ?
nogle af de pågældende modeler som man skal holde fingrene fra ?
er der alternative pillefyr som jeg skal kigge på i samme prisklasse. ?

beklager de måske lidt dumme spørgsmål men er helt grøn på dette område. og vil gerne have nogle personlige erfaringer, i stedet for at stole blindt på en sælger der kan bilde mig alt ind vedr. overstående emne.

Der skal opvarmes ca. 105kwm. samt der skal opvarme brugsvand.

På forhånd tak.
Hejsa alle GDS'er. er der nogen herinde der... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja et scooter eller woodi 10 kw fyr er nok det mest optimale i mit tilfælde nogen der ved hvornår det biomax 10 skulle komme syntes ikke rigtigt jeg kan Google mig til noget om det nemlig.
Et Scotte eller Woody er nok et af de bedste eller det bedst pillefyr man får i lavpris enden , der er solgt over 50000 stk i årenes løb , og så mange sælger man ikke hvis det ikke er godt , jeg har selv et Scotte 10 kw til 146 m2 og det virker perfekt , styringen på sådan en krabat har rigtig mange muligheder for tilpasning til ens hus , det er feks på nettet og mobilen hele tiden hvis man ønsker
det , det med det ikke kan svare sig og lave varmt vand til VVB passer ikke hos mig , jeg bruger for imellem 160 og 200 kr om måneden til varmt vand om sommeren med 3 voksene i husstanden , det tror jeg ikke kan gøres billiger med strøm , kun hvis man har solceller , i er velkommene til at følge mit fyr her [code]http://www.stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=bjarnelarsen [/code] også noget man kan på et Scotte , en anden stor fordel syntes jeg ,er at der er et forum for NBE pillefyr hvor der er hjælp og hente inden for kort tid , det kan være guld værd .
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis