Burde jeg skamme mig

Konen og barnet (+ det i maven (også lav-det-selv)) vil have et legehus lige nu. Og denne gang gider jeg ikke at beregne/skære et ud selv.
Jeg har set et i Bygma til 2998 (spar 1000). Det er et lille sødt bjælkehytte look-alike hus, med sprossevindue og rigtig dør, dog med tagpap, og en lille varanda.

Skal man som prof. amatør skamme sig over sådan et (hurtig) køb :|. Det er selvfølgelig mange penge frown, og jeg har ikke lige tiden nu pga. et større byggeri andet sted.
Spørgsmålet er nu, skal jeg skamme mig over, at det ikke lige er et "lav-det-selv" fra grunden projekt denne gang. Det irriterer mig at naboen måske har et magen til :|.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
TJAeeeee
Måske !

Jeg har selv bygget et sidste sommer og den yngste, dengang 1,5 år var vild med at være med og hentede hamme søm sav brædder osv..
Han var vil med at være en del af byggeriet od den store var også men knap så iherdig, han har opdaget Playstation osv..

Hvis det istedet havde været et salm selv projekt med opkortede brædder osv havde det selvfølgeligt ikke taget den samme tid men der havde heller ikke været den samme " nu gør vi noget sammen" oplevelse for mig og den lille. Jeg måtte da også udstyde andre projekter til snere men det tig vel kun en eller to uger efter arbejde og her er alt stortset lavet af genbrug og stumper vi lige havde incl rigtig tegl til taget osv.

Så derfor stod mit brænde skur halvfærdigt vinteren igennem, men hvad gør det når ungerne er lykkelige for et leghus hvor de kan invitere kammerater osv.

Jeg lavede det iøvrigt så stort, 2,1x1,5 indvendigt at de kan sove der med kammeraterne når de bliver lidt større. Altså et hus der fungerer rigtigt..

Vinduer er i plexi for at de ikke skal kunne smadres. De kan heller ikke lukke op da ungerne lidt for nemt få fingrene i klemme ...

Så skam dig hvis du føler behov for det ! Eller lav det fra grunden hvis du gerne vil have ungerne med i projektet.

Venligst Njord smile en glad amatør smile

PS. Jeg laver heller ikke alt selv men det er rart at kunne !!

MVH Njord
Hej smile

Ja du skulle skamme dig - fyyyyyy... smile

Nej, du skal bare samle det forkert, og lave det lidt skævt hist og pist.

Når jeg engang får børn, så skal jeg lave dem et "bamses billedbog-hus". Det er vel noget der kan imponere børnes venner.

Forresten har vores naboer lavet en lille kopi af deres eget hus til børnene. De legede rigtig meget i det - i 2 dage, så gad de ikke det mere.

Til gengæld har de en lille pilehytte, som har taget 3-4 timer at lave. Det ligner en iglo, med et lille vindue i. (uden glas)
Den er de MEGET glade for. Overvej den løsning.

Mvh
ThomasB
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis