Jeg vil gerne isolere mit gulv i kolonihaven....

Hej alle!

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber meget, at I kan svare på.

Jeg har et kolonihavehus, som ikke er isoleret i gulvet. Huset står på et punktfundament, og er hævet ca. 20 til 25 cm over jorden.

Da jeg en gang i mellem tager en weekend i huset om vinteren, kunne jeg godt tænkte mig, at isolere gulvet. Mit spørgsmål går på, om I har nogen erfaring med at fylde rummet under kolonihavehuset op med Lecanødder (siderne bliver beklædt med eternitplader) – jeg havde tænkt følgende lag: Jordoverfladen, 10 til 20 cm Lecanødder (afhængig af hvor meget huset er hævet), mineraluld ( også mellem strøerne – dvs. 20 cm mineraluld), dampspærre og trægulv. Giver det mening, og vil den manglende ventilation under huset ødelægge noget?

Ser meget frem til at høre fra jer.

Med venlig hilsen

Baba

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Baba.

Det anbefales ikke at benytte damspærrer i det som, i dit tilfælde for det meste, er en uopvarmet bygning.
Du kan med fordel benytte en vindspærre, som vil mindske træk, men som er diffusionsåben, således ophobning af fugt undgås. Således er konstruktionen letklinker (fx leca), mineraluld, vindspærrer, 1-3 cm luft, gulvbrædder. Sørg for min. 25 mm luft ved ydervæggen mellem beklædning og mineraluld og lad vindspærren fortsætte op bag ved fodpaneler, hvor den fastklemmes mellem fodpanel og beklædning.

Så længe du sørger for generelt at ventilere bygningen grundigt bør der ikke opstå problemer. Hvis ikke der allerede er friskluftventiler i alle "rum" (eller min et par stykker på to modstående ydervægge), så sørg for at lave det, og som udgangspunkt lad dem stå åbne.

Du kan fx bruge denne vindpap til løsningen: http://www.xl-byg.dk/produkter/trae-og-byggematerialer/asfalt-og-tagpap/vindpap/icopal-thor-6-1x20m-vindpap.htm

Mvh.
Lorenzen
Velbekomme og god arbejdslyst

/Lorenzen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis