Hej
Det er jo en smagssag men, vi har en Albin Cirrus. 26 fod, bred og let at sejle. Gode køjepladser, rimelig ståhøjde, OK cockpit at opholde sig i og et fordæk som man kan opholde sig på m.v.. Alt i alt var det til den lille familie det bedste bud vi kunne finde. Efter 25 år mener vi stadig det. Større både vil selvfølgelig give flere muligheder, men i denne størrelse er den super mht. plads, letsejlet m.v.. Minus er at det ikke er en lækker dyr kvalitetsbåd på den måde, at interiør m.v. er finer og sådan, men i denne størrelse og til de priser, er det nok hvad du får.
Mht. motor så er indenbords det eneste rigtige til sejlads, mht pris og vedligehold ville jeg gerne bytte med påhæng. Tjek at det du køber er feskvandskølet, -er den det og rimelig holdt, så er der sjældent så mange timer på de indenbords at det har stor betydning.
Du er velkommen ombord til at se, hvis du er omkring Svenborg en dag.
Hej og held og lykke.