Får vi en ny eternit sag.

For 10 år siden købte jeg en masse brugte plader fra et hus til min garage som ikke kan bære tungt tag som huset har. Dette hus fik komplet nyt tag fordi halvdelen af husets tag skulle skiftes, og så passede farverne ikke med de plader der ellers var ok.
Så eternit sagen den gang dækkede et helt tag så alt blev ens (ved han sloges med dem men de bøjede sig). Så jeg fik brugte mokka farvede B6 plader for 3 kr. stk. fin handel, næsten gratis tag til mig og de var flotte, dog ikke asbest.
Nu skulle jeg så ud og købe nye rygningsplader. Så jeg gik i den lokale byggekram, købte disse helt nye rygninger for en meget høj pris. Det var fra et stort kendt firma.
Her i går fik jeg mig endelig taget sammen, mokka farven skulle overmales med den sorte tagmaling jeg købte for 10 år siden. Det hele blev renset ned alt ok. Men jeg bemærker at mine topplader som nu er ca. 10 år gamle faktisk er helt smuldret i kanterne. Jeg kan jo så ikke være den eneste der har plader der er omkring 10 år som ser sådan ud. Er der en ny eternit sag på vej. Godt man ikke har sådan noget skrammel på hele hovedhuset.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en gammel skole kammarat som jeg hjalp med at lægge de famøse tagplader på hele hans hus (470 m2. i grundplan ) efter blot 8 år kunne han stikke en finger igennem pladerne, efter den lange seje kamp fik han så et helt nyt tag af eternit fabrikken som så mange andre gjorde. De holdt ikke 10 år. Nu var hans tålmodighed brugt op så de måtte betale kontant ved kasse 1. Nu har han så lagt tag singles og det klær faktisk huset meget bedre. Da vi i sin tid lagde eternit havde der været tagpap.
Nu har tagplader vel egentlig altid bare været mere praktiske pga. vægt ift hvor kønne de er. Shingles er meget pænere efter min smag. Men er de ikke lavet af det samme. Kan forestille mig at det er dyrt i arbejdsløn at ligge shingles. I hvilket år fik han tag nr.2

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Så vidt jeg husker var det i 2001

Hvad har man voksne børn og venner til, selvfølgelig at lægge tag

Der kommer ikke en ny sag. Man har jo sænket holdbarheden til 15 år og det kan de lige holde så nu går de med livrem og seler i stedet for.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Mine er nu kun ca. 10 år. Husker jeg lavede garage da den mellemste af mine børn lå i barnevogn, hun var hunde ræd for den lyd mine bore skrue maskine lavede, så ingen garagebyggeri når hun sov....

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis