mp3 afspiller på cyklen behøver hjælp

Hej jeg har disse højttalere og vil gerne lave en smart anordning så de nemt kan sættes på stellet eller styret af min racer sammen med en mp3 afspiller, så jeg kan høre musik og trafikken når jeg cykler. nogen gode bud og det skal gerne være noget der nemt kan tages af og på højttalerne måler vist ca 55 mm i diameter som jeg lige husker det
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så skal du vel også have en holder til barbermaskinen kaffe koppen askebægeret o.s.v.
Du kunne tage udgangspunkt i en holder til en lygte, og så skrue din højttaler fast på den. 

Men det er jo svært at se om der er noget at skrue i i den højttaler, og det næste er vægten, for det kan være at den vil glide af styret fordi den er "top-heavy" 

Til sidst vil jeg så lige komme med et surt opstød:
Hør musik derhjemme ! Hver ting til sin tid !

Der er rigeligt med støjforurening i trafikken, så vi behøver ikke mere af den slags... jeg syntes det er frygteligt at blive overhalet af en "rytmeboks"(om den så er på 2 eller 4 hjul) for de mennesker har som regel mere travlt med at lytte ned at opfatte trafikken  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
altså nu plejer jeg at høre det med ørepropper på og så er dette jo meget bedre. jeg har altid skruet ned når jeg kommer ind til byen da der er meget man skal være obs på og med disse ville jeg også skrue ned eller slukke inde i byen. men det er til når jeg træner og det er på landevej og på landet hvor der sjældent kommer andet end biler
Hej Michael...

Først endnu et surt opstød... Hvorfor F.... Kan dem der elsker og cykle langt ikke huske reglerne i samme sekund de kommer ud på en landevej...
Ofte bliver der kørt midt på vejen, og er der flere skal de naturligvis cykle ved siden af hinanden. Bor tæt ved skovområde hvor flere cykelryttere har været meget tæt på og komme slemt til skade fordi de regner af mærkelige årsager med at vejen da selvfølgelig er spærret af for al anden trafik end dem så pludselig ligger de midt på vejen, også i svingene og bemærk jeg sagde det var en skov, dvs man kan absolut intet se rundt i de sving..

En anden ting er der for 4 mdr siden blev lavet en 2 m bred cykelsti her hvor jeg bor, og den er ganske fin, bruger den da selv hver dag til og fra arbejde, men den er åbenbart ikke god nok til cykelryttere for de ligger stadig ude på vejen istedet for cykelstien.
Hvordan kan man seriøst glemme sin egen og andres sikkerhed i så høj grad fordi man pludselig får noget stramt tøj på og har en let cykel.. For alle andre cyklister kan da godt finde ud af og bruge cykelstien...

Lige et kort surt opstød da jeg til daglig er traktorfører og gentagne gange har været ved at få en cykelrytter under mit fordæk da de mener midten af vejen er dedikeret til dem i sving uden sigtbarhed.

Nu til dit spørgsmål, kender godt den type højtaler du har taget et billede af og er ultra lille og tynd så ideen med noget cykellygte beslag tror jeg er den bedste løsning, beslagsdelen der skal på højtaleren kan du højst sandsynligt ikke skrue på men sørg for at få en i plastik, i de fleste større byggemarkeder går du så ned og finder noget lim. Kan ikke huske præcis hvad det hedder men er noget udelukkende til plastik hvor du først tegner med en slags tus det der skal limes, en activator som den hedder, og efter 30 sek sætter du limen på og holder dem tæt sammen, bliver lige så kraftigt som vis det var støbt sammen, du kan også bruge alm hurtigtørrende super lim osv, men det her er bare meget kraftigere.
takker.

nu er jeg jo nok nødt til at give til genmæle ang cykel kultur.
jeg er enig med jer, men det er faktisk alle der ikke kan færdselsreglerne også bilister. jeg synes selv det er dumt cykelrytterne ikke bruger cykelstierne, det gør jeg selv. jeg ligger ude i siden, som vi skal i byen kan jeg da godt dreje til højre for rødt, men så bruger jeg snigeren. det er også træls vores sti er gå/cykel sti, men folk kommer ræsende uden at give lyd- og i god tid også. det er træls da jeg går der med mine hunde og det er da sjældent der kommer nogen, men det sker (vi bor i mindre by på landet)

så synes jeg det er sjovt folk lige skal bitche over det de oplever, bare fordi der spørges om gode råd til noget....
Annonce

Det er jo nok fordi de fleste af os der køre på og i motor kørte tøjer har dårlige oplevelser med cyklister  Men der er ingen der er bedre selvom de køre i motor drevne køretøjer.

Dog mener jeg stadig at en cykel er er transport middel der bruges fra A til B og der skal kun være det på den der er lovpligtigt. Faktisk burde det også være forbudt at kører med øresnegle, for ingen kan høre hvad der foregår omkring dem med sådan noget i ørene.

den diskussion kan virkelig fortsætte langt ud over al mulig fornuft. så lad os stoppe den her og nu har jeg fået info om hvad jeg skal gøre
tænkte selv lidt at se efter et slags rør i stof/net og med mulighed for højttalerne ligger til hver deres side deri og toppen/ måske midterdelen er i fast rør der holder formen. i midten skal der så være hul op til mp3afspiller og hele herligheden sættes nemt på/ fjernes med påsatte velcrobånd.

Ja det kan den helt sikkert, men nu har du jo fundet en løsning, så lidt godt er der da kommet ud af det

Hmmmm ! Skal du så også have et stykke pap monteret på bagstellet med tøjklemmer, der rager ind i egerne - Flap Flap Flap  

Færdes meget omkring den vej, og bor tæt ved vandet også, dvs det vrimler med cykelryttere da det er et pænt område, har set 1 på de 4 mdr cykelstien har været der som brugte den. 1...... Og vil mene der i snit nemt kommer 40-50 stk om dagen forbi. Ofte klubber.

Hvis ikke det var fordi jeg den dag desværre havde ret travlt havde jeg stoppet og gået ud og rost ham der valgte og bruge cykelstien..

Nej bilister er i mange tilfælde heller ikke specielt gode, men cykler da selv ofte nogle små aftensture på en 10-15 km så ikke noget særligt. Men kender derfor lidt fra begge lejre.

At man vælger og høre musik har jeg så absolut intet imod, og kan da faktisk godt forstå det, kan være med til at man tænker på noget andet end man er ved og være træt og på den måde kan presse sig selv lidt mere....
Skrevet af michael80 på 18 maj 2014 09:26
den diskussion kan virkelig fortsætte langt ud over al mulig fornuft. så lad os stoppe den her og nu har jeg fået info om hvad jeg skal gøre
tænkte selv lidt at se efter et slags rør i stof/net og med mulighed for højttalerne ligger til hver deres side deri og toppen/ måske midterdelen er i fast rør der holder formen. i midten skal der så være hul op til mp3afspiller og hele herligheden sættes nemt på/ fjernes med påsatte velcrobånd.

sorry det var nu heller ikke for at ødelægge din tråd 

Jeg vil tro at du med held kan lime den, som beskrevet, men under alle omstændigheder så vend lige tilbage med nogle billeder, når du får fremstillet en brugbar løsning  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis