mp3 afspiller på cyklen behøver hjælp

Hej jeg har disse højttalere og vil gerne lave en smart anordning så de nemt kan sættes på stellet eller styret af min racer sammen med en mp3 afspiller, så jeg kan høre musik og trafikken når jeg cykler. nogen gode bud og det skal gerne være noget der nemt kan tages af og på højttalerne måler vist ca 55 mm i diameter som jeg lige husker det
Hej jeg har disse højttalere og vil gerne lave en... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
takker føler ikke tråden ødelagt men undrer mig over den evindelige krig mellem bilister og cyklister og "bare" fordi jeg vil lave sådan jeg har lidt musik på cykelturen, så melder folk straks ind med alt muligt andet. det finder jeg egentlig komisk og GAB, så trættende. Nu hører jeg så til dem der tager hensyn så det er måske også derfor.

Når jeg lige for mig taget sammen til at lokke min mor til at sy skal jeg nok smide et billede ind. fik nemlig lige tippet med syet tube til højttalere efter jeg skrev herinde
Syet tube?? Forklar.

Var heller ikke et forsøg på at ødelægge dit indlæg. Og har så absolut intet imod cyklister, er som sagt selv en af slagsen. Hvad jeg har noget imod er cykelryttere da dem der nærmer sig der hvor jeg bor glemmer samtlige færdselsregler... Og det ender tit i nær ved kollisioner.
Jeg pointerer det blot eftersom jeg håber ALDRIG og opleve en cykelrytter under nogen af mine dæk. For er virkelig et problem ude hvor jeg bor.
Selvom man som fører af de køretøjer jeg kører med gør hvad vi kan for hele tiden og holde øje med vores omgivelser så kan vi ikke se alt. Og med den størrelse vi har har vi ofte store blinde punkter, noget cykelryttere ofte skider højt og helligt på. Er nok nogen gange mere held en forstand der ikke er sket alvorlige ulykker ved os endnu med cykelryttere...
Jeg skal da heller ikke gøre mig bedre end jeg er. Jeg kører ind i mellem også med musik i ørene, men jeg har det aldrig så højt at jeg ikke kan høre hvad der foregår omkring mig  og jeg er aldrig blevet påkørt, eller været i ulykke, i de snart 40 år på cykel i trafikken.  

Min kritik går egentlig mere generelt på trafikken, hvor jeg oplever at "egoistisk folkeparti" har magten. Jeg kunne faktisk godt tænke mig at man blev uddannet Trafikant, sådan at forstå, at man fik en bred uddannelse i hvordan de forskellige trafikanter oplever hinanden.

Enhver der har siddet i en lastvogn og set hvor lille en cykelist eller fodgænger er i spejlet, burde jo tænke sig om en ekstra gang når de selv triller ud på cykel eller på 2 ben.

Omvendt kunne lastvogns chaufføren måske også have godt af at få et tur på cykel og opleve hvad der sker "set fra neden".

Jeg lever efter den regel at hvis jeg har øjenkontakt med billisten/chaufføren i spejlet, så ved jeg han har set mig.. har jeg ikke fået øjenkontakt, så går jeg ud fra han ikke aner jeg eksistere og handler derefter.

Jeg kan more mig kosteligt, når jeg skal ind og handle, og ser folk komme kørende ind på parkeringspladsen, parkere bilen, stige ud, og uden at se sig for, gå ud foran en anden billist, der er på vej ud af parkeringspladsen. Deres reaktion er så at skule ondt til billisten, eller give finger, selvom de selv lige er ankommet i bil     



Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Køb et par små Børne sokker klip tåen af og du har den ønskede tube  
jamen jeg laver en midte i plastrør med ønskede diameter laver en strimmel stof der er feks 55 i dia og måske 15 cm lang. midten laves så mp3 afspiller ikke falder af. der syes stropper med velcro på fast så det nemt tages af og på. jeg er enig med Jer i vi skal være opmærksom i traffiken. bor selv uden for aalbrog og mener jeg kører pænere end da jeg var 18. det betyder mindre agressivt men opdagede en dag ind gennem vesterbro at jeg kørte 30-35 km et sted hvor der er fortov, cykelsti og så fortov med buspladser. folk ser sig jo ikke en skid for inden de bare vader over cykelsti og retten på min side eller ej- så gør det fucking ondt at stå af cyklen med den fart. derefter blev farten reduceret gevaldigt på den strækning.
Annonce
Og så var der bilisten der havde fået briller, en uge senere var han hos mekanikkerne for bilen var holdt op med at bumpe en gang i mellem
faktisk så oplevede jeg, da jeg gik i 10 klasse, at der var en på min cykelrute der kørte ud foran mig, selvom han var blændet af bussen, da han jo havde taget den tur de sidste 10 år uden at ramme ind i nogen. jeg opdagede ham, prøvede at bremse, da det ikk virkede nok slog jeg et sving ud på midten af vejen. da jeg konstaterede at det ikke gik, lå jeg allerede i bilruden.

vi har et fodgængerfelt hvor vi bor, bilisterne forstår bare ikke de skal holde tilbage for fodgængerne


konklusion og slut på denne tråd må være der er fucking mange fjolser i traffiken uanset hjul og vi har ansvaret for at passe på både os selv og hinanden. Lidt gensidig hensyntagen tak 


og et glad opstød mange tak for input om fremstilling af det som tråden handlede om
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis