valg af kompressor til sandblæsning

Hej allesammen.

hvilken kompressor skal man vælge til en sandblæsningskabine?

vil gerne kunne sandblæse glas m.m

Tomas

Tomas

Hej allesammen. hvilken kompressor skal man... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det vil jo afhænge af hvilken sand/glas-blæser du vælger, men jeg vil mene den er i underkanten.

Men er det kun små opgaver, kan det måske gå, den er opgivet til 195 l/min ved  6 bar.

Vær obs på der anbefales 16 ampere sikring....

Men kan du ikke få adgang til 3 x 400 volt ?

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/21246' class='af-profile-link'>je__ns</a> på 05-10-2014 01:01
<p>Det vil jo afhænge af hvilken sand/glas-blæser du vælger, men jeg vil mene den er i underkanten.</p>

<p>Men er det kun små opgaver, kan det måske gå, den er opgivet til 195 l/min ved  6 bar.</p>

<p>Vær obs på der anbefales 16 ampere sikring....</p>

<p>Men kan du ikke få adgang til 3 x 400 volt ?</p>

Jeg er meget i tvivl om jeg kan få adgang til 400v uden de helt store ændringer. Jeg har skrevet et andet indlæg tidligere i dag og der fik jeg svaret at der skulle trækkes et andet kabel fra eltavlen til værkstedet.
Og det er lidt omstændigt synes jeg.

På min nuværende hoved kontakt i garagen/værkstedet og der tre ledninger.

Tomas

Har godt set dit tidligere indlæg, og kommentarerne der var korrekte, ud fra de givne oplysninger. Prøv at tage et billede af din kontakt, så er det nemmere at se, hvad det er de 3 ledninger kan.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Ja det vil jo være noget nemmere at finde en kompressor, hvis du kunne få 3 x 400 volt.

Det vil kræve min 4 "ledninger" 3 faser og jord.

Men normalt vil man trække et 5 x 2.5mm2 kabel, til en 16 amperes stik, så Nul også er med.

Men det kræver jo at der er 3 faser i din gruppetavle, og det mest ideelle er hvis der er plads til en sikringsgruppe ekstra, til dit garage stik.

Men måske du kan koble det til eksisterende 3 fasede grupper, såsom komfur og vaskemaskine.

Men skal det være efter "bogen" skal du have en autoriseret elinstalatør på banen.

undskyld men jeg forstår ikke helt det med 3 x 400v hvordan skal det forstås

Tomas

Tomas

Annonce

3 x 400 volt er det du skal bruge for at køre en 3 faset motor, et såkaldt kraftstik.

Attsår 3 faser...

Nu ikke for at være flueknepper eller bagklog, men 3 faser er 3 x230 volt ☺Det er Ca 400 volt imellem 2 faser, og 230 volt imellem hver fase og 0. Alle huse har mulighed for et kraftudtag, det er bare spørgsmålet om hvad det koster at få en Elektriker til at lave det. Men det kan hurtigt blive dyrt.

Mvh. 
Olsen

Hej.

Man kalder det nu 3 x 380 V da der er tre forbindelser mellem faserne der giver denne spænding.

Jvf. tidligere tråd eller tråde om fase- og netspænding.

mvh

varmetossen

Til Lille hiawata. 3 x 400V + nul er betegnelsen for det system vi har i Danmark. Uden at blande fluers parring ind i det, betyder det at man har 400 volt imellem hver af de 3 faser og 230 volt fra hver fase til Nul. (tidligere 380volt og 220 volt) Nullederen er så jordforbundet ved transformatoren.
I Norge har man 3 faser med 230 volt imellem hver indbyrdes, og ingen nul.
TIL TRÅDSTARTER Du skal nu ikke være så bange for det med kraftstik til dit værksted. Selve stikket koster under kr. 50,00 og Kabel vel 18-22 kr/m Så er der arbejdsløn som er umulig at sige noget om, da jeg ikke ved hvordan hobbyrum ligger o.s.v.

Og inden i alle starter en harald nyborg priskrig, så tænk lige på at elektriker også skal leve.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Sorry, så har jeg fået skrevet eller læst forkert.. Jeg læste det som om at folk skrev at der skulle 3 faser af 400 volt ud til stikket, hvilket jeg selvfølgelig ville påpege var forkert ☺for vi har jo ikke 400 volt i hver fase.. Så det var kun for at forhindre misforståelser (hvilket viste sig at være mig der både misforstod og blev misforstået) 😉

Mvh. 
Olsen
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis