Værktøjskasse med indhold til nybegynder?

Hej allesammen, jeg er kommende husejer og absolut ikke gør det selv mand endnu, men vil gerne være bedre. Mit eksisterende værktøj vil jeg end ikke udtale mig om, men ville derimod høre om der var nogen der kunne anbefale en værktøjskasse med allround udstyr til en ok pris der ikke afspejler det skal bruges af en professionel.

Det er ikke til at skille en bil ad, men nærmere til saml-selv, små reparationer i huset etc, dvs de mest gængse værktøj.
Hej allesammen, jeg er kommende husejer og absolut... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ærligt, hvorfor anbefaler folk nu en stiksav???
Mener i virkelig det er noget af det første han får brug for??
Det er da langt bedre og få købt det værktøjs sæt han selv snakkede om og så en god skruemaskine, resten kan han så købe efterhånden som han skal bruge det, eller han finder det på det helt rigtige tilbud.
Jeg har stort set ikke givet fuld pris for noget af mit værktøj da jeg har fundet tingene på tilbud, meget lidt af det er købt brugt. Og har fået mange af tingene til virkelig gode tilbud selv om det er kvalitet.

Men skulle den dag komme hvor du får brug for en stiksav så vil jeg stadig holde på du skal købe en ordentlig af slagsen. Har selv en blå bosch GST 90. Den fungerer perfekt og mener jeg gav omkring 600 kr for det på tilbud. Så kan det da ALDRIG svare sig og købe en af de billige og så skulle køre de 30 km ind til bauhous når lortet går i stykker, og man ved jo det vil ske en lørdag aften kl. 20 hvor man bare skal bruge det stykke værktøj.
Og forstår ikke folk der kommer med indlæg om eks jeg har købt en grøn bosch for mange år siden... OSV.. Værktøjet er meget anderledes idag, det bliver lavet LANGT billigere idag. Går du blot 10 år tilbage i tiden var det grønne bosch NÆSTEN på højde med det blå. Men er det på ingen måder mere. Det bliver idag produceret langt billigere. Og bliver produceret med henblik på bare og holde de 2 år garantien fungerer. og ikke mere.
...Så alt den snak om det ene eller andet slags håndtag osv er egentlig irrelevant...

Tværtimod, det er faktisk forskellen på en stiksav man kan bruge, og en der står og samler støv.

...brugte min stiksav til at save paller så ville jeg bede dem om at købe mig en ny...

Hvorfor det ?
De fleste paller er lavet af træ, og det kan man godt skære i med en stiksav.

Ærligt, hvorfor anbefaler folk nu en stiksav???

Det spørgsmål forstår jeg simpelthen ikke.

Mvh Regmos
Tømrer emeritus
Hej Regnos
Som jeg har forstået vil spørger gerne starte op som lav det selv'er.
Så mener jeg da ikke en stiksav er det første han skal bruge. Skal han så også ud og købe kap geringssav, rundsav, bajonetsav, overfræser, nedbrydningshammer, borehammer, excentersliber, trekantssliber osv lige med det samme?? For de ting bruger jeg da mindst lige så meget som jeg bruger min stiksav. Så er det ikke bedre han starter med en god gang håndværktøj, en god skruemaskine og så langsomt bygger hans samling op efterhånden som han skal bruge det...
Som jeg har forstået vil spørger gerne starte op som lav det selv'er.

Netop derfor.
Jeg betragter skruemaskine og stiksav som absolutte basisværktøjer.
De bor fast i værktøjstasken sammen med div. håndværktøj, som bevilges plads efter behov.
Med den over skulderen, klares de fleste opgaver.

Mvh Regmos
Tømrer emeritus
Jeg ville starte med en ordentlig skruemaskine, bits, hammer, sav og tommestok. Herefter ville jeg lade kommende projekter diktere hvad samlingen skulle udvides med. Og selv om prof værktøj er lækkert, så overvej om du reelt kommer til at bruge det. Personligt vil jeg hellere erkende at have købt noget for billigt og herefter købe noget bedre end at købe noget godt der bare samler støv.
Annonce
Køb altid kvalitet... Prisforskellen er sjældent så stor og hvis den er så stor er det da fordi i er for dårlige til og handle.
Et billigt stykke værktøj er intet værd den dag du finder ud af du måske ikke kan bruge det og det bare samler støv. Så er der kun lossepladsen. Jeg har flere gange kunnet købe nyt kvalitets værktøj fuldt ud lovligt med garanti til billige penge. Har jeg så fundet ud af det kun ligger og samler støv har jeg i nogle tilfælde kunnet sælge det værktøj til mere end det jeg har givet. Altså har jeg tjent penge på det... Prøv og gør det med et billigt stykke Harald Nyborg værktøj.
Regmos.. Ja, paller er af træ.. Men hvor mange nye paller er det lige du saver i? Nej de paller man saver i, er fyldt med metalspåner, jord og gamle søm, så derfor ville du få på munden, hvis du brugte min stiksav til sådan noget klynearbejde.

Men sådan er vi så forskellige. Heldigvis. :-) det er jo godt for byggemarkederne at folk ikke finde ud af bruge deres værktøj rigtigt.
ja.

godt værktøj gør det halve arbejde.

man man skal ikke købe billigt værktøj så bliver man hurtigt trædt af dem.!
hvis man blæser på kvaligteten.
så kan man lige så godt købe ikea værktøj fra fixa serien.
hvor af kløfthammeren dens hoved holdes fast med rørsplit.!

og det er rigtig nok at man starter i det små og opbygge værktøjssamling
efter hånden opgaver tilbyder.! 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også