Værktøjskasse med indhold til nybegynder?

Hej allesammen, jeg er kommende husejer og absolut ikke gør det selv mand endnu, men vil gerne være bedre. Mit eksisterende værktøj vil jeg end ikke udtale mig om, men ville derimod høre om der var nogen der kunne anbefale en værktøjskasse med allround udstyr til en ok pris der ikke afspejler det skal bruges af en professionel.

Det er ikke til at skille en bil ad, men nærmere til saml-selv, små reparationer i huset etc, dvs de mest gængse værktøj.
Hej allesammen, jeg er kommende husejer og absolut... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej allesammen, tusind tak for de mange gode råd, jeg er rigtig glad for at få lidt vejledning - jeg tror jeg ender på Kraftwerk sættet, vil gerne have fornøjelsen af at samle og smide alt mit elendige værktøj ud en gang for alle

Kraftwerk-sættet, en god fuksvans (og her mener jeg god!!!) og den her skruemaskine. Så er du dælme godt i gang.

http://billigmaskiner.dk/bosch-blaa-kombimaskiner-gsb-18-v-325/bosch-akku-kombimaskine-gsb-18-v-ec-professional-2-x-4-0-ah-p2552

Og så når chancen byder sig, så find en bænksliber og en ordentlig 125mm vinkelsliber. Så kan du lave alt. ;-)

Jeg arbejder selv ud fra devicen: "minimum 1 stk af det hele" men det er bare fordi jeg er en nørd. Man behøver ikke ret meget for at være godt i gang med at lave ting der kan bruges. :-)

Held og lykke med huset.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Er jeg den eneste, der ikke kan undvære en


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Nej det er du bestemt ikke. Hvad skulle man gøre uden kanin... ?

fase
stiksaven behøver så ikke lige være blå det betaler man også for ,jeg har en grøn stiksav med sds og pendul styring ,den er fra 1989 og kører som en ny og den har været en del igennem .

men alt elværktøj man køber i bauhaus er der 5 år garanti på til info

harald nyborgs wera skruetrækker serie er også gode og kan anbefales
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
der kunne jeg godt tænke mig at anbefale, at når du nu har købt den skruemaskine jeg linkede til, så kunne du jo overveje at købe en bosch blå stiksav til 18volts akkuer som solomaskine. vi har en 4-5 stykker på mit arbejde og de er altså temmeligt hidsige. og at den så oveni købet er uden ledning, det er altså ret fedt!!! 

http://billigmaskiner.dk/bosch-blaa-stiksave-96/bosch-akku-stiksav-gst-18-v-li-lbox-u-batteri-og-lader-p1703
lige et link til bosch's seneste kampagnefolder. du kunne jo benytte dig af tilbuddet på side 5 hvor du kan sammensætte dit akku-kit efter behov til en fair pris og uden at skulle betale for en eller anden fesen kuffert og andet gejl..

http://www.bosch-professional.com/dk/media/denmark__dk_da_/professional/news___extras_3/promotions_1/files_8/Blue_Mag_2_14_DK.pdf
andgående om stiksaven er at save nede fra (klingen opad)
under plader er bodygribs er en fordel (holde om motoren)
på stiksaven. men det er en smagsag om man vælger en hankemodel.
eller motorgreb.! men hankemodel er ikke så god til savning nede fra.!
men jeg ville nok andbefale bosch gst 90e. (ikke efter en bestemt mærke)
bare som udgangspunkt. :-)
jeg har prøvet en af black &decker stiksav den har ikke ordenlig fat om klingeskaftet.!
da jeg skulle "slagte" nogle indgangspaller til optændings brænde.!
Jeg har lige siddet og kigget på forskellige auktioner, og jeg tror nok at det var York eller Lauritz der havde værktøjs kasser på hjul, med det mest gængse i de øverste skuffer.. Nuværende bud 800 kroner.. Så hvis du får garage og har lidt tålmodighed, og måske lidt held, kunne du få et godt solidt skab/bord med værktøj i, til en billig penge

Dog står der intet om el værktøj, så det skal du nok påregne som ekstraudgift bagefter, men det forstår fruen nok godt


Mvh. 
Olsen
Min første stiksav var en Black and decker til 25 kroner på et loppemarked og den kunne man nu også save med når man savede op af en aluskinne jeg fandt hos skrotmanden.. Så alt den snak om det ene eller andet slags håndtag osv er egentlig irrelevant.. Man kan vænne sig til meget men hvis du skal bruge den til at save paller med så kan man da ligeså godt lave alle sine ting med en økse. :-/ en stiksav er i mine øjne en maskine man bruger til de finere snit og hvis nogen brugte min stiksav til at save paller så ville jeg bede dem om at købe mig en ny og så ville de få en velplaceret cowboy-lussing...
Jeg går meget ind for at vælge det rigtige værktøj til den opgave man står med.. Og det koster altså på maskinkontoen. Men det giver jeg gerne for at slippe for at stå med en dyr, men hyleskæv, stiksav der har været brugt til pindebrænde...
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også