Suzuki Samurai på langfart.

På min månedlige tur over grænsen mødte jeg en "Hulemand" der kørte på en temmelig over læsset Suzuki, på tanken ved Kruså i dag.

Jeg ærgrede mig over at jeg ikke havde et kamera med, men der var monteret en speciel bygget bagage bære over forhjulet hvor der hang et par 15 liters tasker godt fyldt op. På tanken hang der et par tasker á 10 liter og bagpå var der et par 20 liters plus et ret stort læs af telt sovepose o.s.v. Benzin tanken må også have været udvidet for jeg så han fyldte 15 liter benzin på. På mit spørgsmål om hvor han dog skulle hen på det apparat, var svaret at han var på vej hjem til Findland hvor han var født. Det tager ham 14 dage at køre der op med et gennemsnit på 28 kmt. som han sagde.

Jeg syntes godt nok at det var flot

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo  ja, det er noget af en bedre tur han der skal ud på.

Er der ikke noget med at ordet "samurai" er det japanske ord for kriger. 

Måske han skulle have LDS med på turen ???  

Var der nogle gode tilbud på den anden side ???  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Lagde ikke mærke til det, det var bare ind efter tobak filtere og en pose tørrede ko tarme til hunni og så ud igen. Det er farligt for mig at komme sådanne steder jeg er en ret stor slikmund.

Men jeg er da godt nok lidt benovet over at Hulemanden køre så langt på en knallert  Han lignede en Hulemand iført gammelt slidt lædertøj ret langhåret og stort fuldskæg der trængte til at blive vasket

Skrevet af Håndværkeren på 30 apr 2014 19:28

Lagde ikke mærke til det, det var bare ind efter tobak filtere og en pose tørrede ko tarme til hunni og så ud igen. Det er farligt for mig at komme sådanne steder jeg er en ret stor slikmund.

Men jeg er da godt nok lidt benovet over at Hulemanden køre så langt på en knallert  Han lignede en Hulemand iført gammelt slidt lædertøj ret langhåret og stort fuldskæg der trængte til at blive vasket

Ja, det kan også hurtigt blive dyrt at kigge sig om sådan et sted. Men på den anden side skal brændstoffet jo helst kunne tjenes ind på fornuftig vis, når man er kommet frem.

 Vi er ellers nogle stykker der har snakket om at sommerens tur på den to/tre-hjulede skulle et smut omkring grænsen. Nu får vi se om det bliver til noget. 

Men tørrede kotarme til hunni !  Er det med indhold ???  

Hmm, monstro ikke han møder lidt vand på sin tur  med "krigeren" inden han når frem  ???  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jo det gør han jo nok, Grenå Varberg færgen, den vej tager jeg også når jeg har været på tur i Sverige, og altid med den der afgår kl. 22.00 så er jeg i Varberg kl. 2.30 og der er dejligt frit for biler de første mange km. Køre som regel helt op til Trollhättan før jeg stopper første gang, der er en god camping plads hvor jeg har været mange gange. De fleste af mine ture i Sverige har Siljan søen været højdepunktet på turen der ligger en camping plads der hedder Åsengården hvor jeg kan ligge sådan med mit telt at jeg vågner med udsigt til søen og helt til Mora. 
Med den fart får han sjælen med, og får sikkert også set og oplevet mere, end dem der tager motorvejen frem og tilbage.
Godt gået, vil jeg sige.

Mvh. Hans T
Annonce
Havde en bekendt der tog turen til Nordkap og hjem på kun en uge, ifølge ham så han kun en hvis stribe på turen der op og hjem igen. Og endda på en MZ 250.
Hej jeg kender en der kører Østersøen rundt, gerne med en afstikker til Moskva, eller andre steder i Rusland, han kører også på en Samurai. Sidst jeg mødte ham havde den lige rundet 140.000 km turen rundt er ca 6000 km. Når han ikke lige gider den tur kører han gerne til sicilien eller til det aller sydligste Spanien. Og det er mindst en gang om året og gerne to til tre gange at han er på de lange ture. Han har også hele knallerten fyldt med alt muligt, så troede lige det var ham du havde mødt. Skal se om jeg ikke kan finde et billede af dyret når jeg kommer på pc'en igen

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)

Det kan da godt tænkes at det var ham jeg har mødt, han snakkede godt nok om ture til syden

Og til dig Nitter. Jeg spare over 400,00 kr. ved at køre til Tyskland for at købe min tobak til en måneds forbrug. Så er benzin forbrug mm. trukket fra beløbet på 400,00 kr.

Skrevet af Håndværkeren på 02 maj 2014 10:23

Og til dig Nitter. Jeg spare over 400,00 kr. ved at køre til Tyskland for at købe min tobak til en måneds forbrug. Så er benzin forbrug mm. trukket fra beløbet på 400,00 kr.

Ja, så kan det jo godt betale sig rent økonomisk. Men hvor billig fødevarer er nu om dage på den anden side har jeg ingen føling med, da det er over 15 år siden jeg sidst tog turen på de 600 km.

Ved der er mange, hovedsalig yngre mennesker, her fra egnen der slæber en masse sodavand/øl med hjem.  Som jeg forstår det kan varene fås billigere i Lidl eller Aldi. Dog ikke af samme mærke.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ja jeg forstår heller ikke lige dem der kun henter øl og vand, med mindre det er mærkevare de går efter. Jeg køber al min sodavand og kildevand i Aldi og får endda penge for mine flasker når jeg kommer retur med dem. Det gør dem der handler øl og vand i Tyskland ikke, og selvom det siges at der ikke er pant på dåserne, så får de dem da ikke gratis.  Madvare er generelt billigere i Tyskland, du skal dog ned i Flensburg og købe det i almindelige butikker, grænse butikkerne er ikke ret meget billigere på det punkt
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis