Suzuki Samurai på langfart.

På min månedlige tur over grænsen mødte jeg en "Hulemand" der kørte på en temmelig over læsset Suzuki, på tanken ved Kruså i dag.

Jeg ærgrede mig over at jeg ikke havde et kamera med, men der var monteret en speciel bygget bagage bære over forhjulet hvor der hang et par 15 liters tasker godt fyldt op. På tanken hang der et par tasker á 10 liter og bagpå var der et par 20 liters plus et ret stort læs af telt sovepose o.s.v. Benzin tanken må også have været udvidet for jeg så han fyldte 15 liter benzin på. På mit spørgsmål om hvor han dog skulle hen på det apparat, var svaret at han var på vej hjem til Findland hvor han var født. Det tager ham 14 dage at køre der op med et gennemsnit på 28 kmt. som han sagde.

Jeg syntes godt nok at det var flot

På min månedlige tur over grænsen mødte jeg en... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 03 maj 2014 08:14
Ja jeg forstår heller ikke lige dem der kun henter øl og vand, med mindre det er mærkevare de går efter. Jeg køber al min sodavand og kildevand i Aldi og får endda penge for mine flasker når jeg kommer retur med dem. Det gør dem der handler øl og vand i Tyskland ikke, og selvom det siges at der ikke er pant på dåserne, så får de dem da ikke gratis.  Madvare er generelt billigere i Tyskland, du skal dog ned i Flensburg og købe det i almindelige butikker, grænse butikkerne er ikke ret meget billigere på det punkt
Mærkevare og mærkevare, syntes altid det er de "vanlige" tyske mærker de kommer slæbende med. Men de er vel også så småt gået hen og blevet en mærkevare for de indviede. 

Ja har selv haft den mistanke, at prisen stiger jo nærmere forretningen ligger grænseovergangen. Takker for info.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Håndværker har du sparret besparelsen på tobakken op ? så har du chancen for at købe Åsengården.

http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?type=search&pageRefId=37&ObjektID=1027862

Har været der 2 gange med min ældste søn for mange år siden.
De næste år blev det så camping på Sollerön i Siljan for at komme tættere på vandet.
jeg har ikke været der siden 2001 heller ikke en lille tur i Sverige, desværre.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis