AEG lavamat fejl E40

Efter at vores AEG Lavamat 47379 har stået uanvendt nogle år og været flyttet kommer fejlmeldingen E40, der indikerer at lågen ikke er lukket. Lågen er helt lukket, men vi kan høre nogle hårde klik fra låsemekanismen, der gentages nogle gange. Da et servicebesøg starter ved 1000 kr plus reservedele, mere end at købe en brugt maskine, håber vi der er en, der ved hvordan man kan udbedre en sådan fejl.

Hilsen Henrik.

HBA
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af HBA på 30 apr 2014 17:51
Efter at vores AEG Lavamat 47379 har stået uanvendt nogle år og været flyttet kommer fejlmeldingen E40, der indikerer at lågen ikke er lukket. Lågen er helt lukket, men vi kan høre nogle hårde klik fra låsemekanismen, der gentages nogle gange. Da et servicebesøg starter ved 1000 kr plus reservedele, mere end at købe en brugt maskine, håber vi der er en, der ved hvordan man kan udbedre en sådan fejl.

Hilsen Henrik.
En søgning på Fejlkode E40, viser at det tilsyneladende godt kan være andet end lågekontakten.  Men med de høje klik kan det være fornuftigt at starte med at checke dørlåsen. Det er sandsynligvis en med en trækspole (jfr.de høje klik) og mekanikken kan være "blevet træt" og mangle rengøring eller "motion"  Pas på med smøremidlerl, det skal være en type beregnet for plasticflader.

Ofte kan man komme til dørkontakten ovenfra, Den holdes af de 2 skruer i fronten, der hvor håndtagets låsemekanisme rammer ind i fronten af maskinen.

Tak for de hurtige svar. Har afmonteret begge sider på vaskemaskinen, men det lader til at være næsten umuligt at få låsen af, selv om jeg har løsnet en skrue den var fæstnet med.

HBA
Drop dog det gamle lort og find en anden der virker
Skrevet af HBA på 02 maj 2014 22:52
Tak for de hurtige svar. Har afmonteret begge sider på vaskemaskinen, men det lader til at være næsten umuligt at få låsen af, selv om jeg har løsnet en skrue den var fæstnet med.


http://www.youtube.com/watch?v=noB2W06hcUs

HUSK nu at slukke for strømmen inden du roder med det.
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 03 maj 2014 08:03
Drop dog det gamle lort og find en anden der virker

Hej
Bare af nysgerrighed. Hvorfor hedder det her Lav Det Selv? Hvor gammel er Håndværkerens gamle MZ? Kan vi fånogle objektive kriterier for hvornår Håndværkeren mener vi skal smide tingene ud? Jeg holder stadig liv i vores gamle lavamat, og har indtil nu klaret det uden hjælp herfra, men gruer for den dag Håndværkeren siger at jeg skal smide den ud

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Du skal have fronten af for at komme til låsen, der er ikke meget service der foregår igennem siderne
Tak for jeres svar og linket til demovideon. Det er en topbetjent maskine, hvor fronten desværre ikke kan tages af, så alt skal laves fra siderne. Det er lykkedes at få ledningerne løs fra kontakten, men selv kontakten kan jeg simpelthen ikke få løs, en forfærdelig konstruktion!

HBA
Undskyld, der skulle ikke stå kontakten, men låsen.

HBA
Jeg har haft sådan en topbetjent maskine, hvor låsen gik i baglås så jeg ikke kunne åbne låget. Med lidt vold fik jeg brækket den op, samlede ledningerne i låsen og så fungerede den igen, dog uden at kunne låse låget. Men nu er der jo ikke børn i huset så det skete der ikke så meget ved
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis