AEG lavamat fejl E40

Efter at vores AEG Lavamat 47379 har stået uanvendt nogle år og været flyttet kommer fejlmeldingen E40, der indikerer at lågen ikke er lukket. Lågen er helt lukket, men vi kan høre nogle hårde klik fra låsemekanismen, der gentages nogle gange. Da et servicebesøg starter ved 1000 kr plus reservedele, mere end at købe en brugt maskine, håber vi der er en, der ved hvordan man kan udbedre en sådan fejl.

Hilsen Henrik.

HBA
Efter at vores AEG Lavamat 47379 har stået... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, gid det var sådan, at den kunne fungere uden låst låg, men i dag forhindrer elektronikken maskinen i at starte, hvis ikke låget er låst. Om 20 år kan en bil sikkert ikke starte, hvis føreren har drukket alkohol, problemet er bare, at jo mere elektronik, jo mere kan der gå i stykker.

HBA
Har du prøvet at samle de ledninger du har hevet ud, de kommer jo i kontakt med hinanden når låsen aktiveres, så er det jo bare at knalde dem sammen og så afbryde maskinen på kontakten på væggen når du skal ned i den, altså hente noget eller lægge i. ( vil ikke anbefale at du forsøger at kravle ned i tromlen, tror du bliver temmelig rund forvirret af et par omgange )

Jeg har sparet mange penge på bare at ringe til repart. De kan vist slå fejlkoderne op - i hvert fald har de fundet de rigtige reservedele til mig, når jeg har fikset min vaskemaskine. http://www.repart.dk/
 

Tak for forslaget, jeg fandt frem til, at det nok var låsen, der skulle skiftes, men en ny koster 500 kr, det kan jeg jo købe en brugt vaskemaskine for. Så jeg købte en ny og større, ikke noget der gavner klodens tilstand!


HBA
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis